867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kæde spænding - Dyssegård (Gentofte/Gladsaxe) Kæde spænding - Dyssegård (Gentofte/Gladsaxe)

Hej, har lige tjekket min kæde, og den ser sgu noget slap ud - det ser let nok ud at spænde den, men hvis der var en frisk sjæl i kbh området som havde tid til at hjælpe mig i den tid det nu tar - så ville det være super - Vil godt betale for det i øl eller kontant smiley

Har baghjuls løfter - men hvis du har et værksted - kunne jeg også komme der til - og så skal det værksted bare ligge i kbh og omegn.

Vil gerne have ordnet det hurtigst muligt, så hvis nogle måske havde tid lørdag efter kl. 14 eller søndag (eller måske imorgen aften, hvis det er muligt)

Ps. hvordan tjekker man slitagen på kæden, noget special værktøj man skal bruge?

Mvh
Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde spænding - Dyssegård (Gentofte/Gladsaxe)
  • #1   3. maj 2012 det kan du nemt selv finde ud af... du løsner møtrikken på den gemmengående aksel (sidder under din udstødning)

så spænder du de møtrikker der "stikker bag ud" på din bagsvinger... nøjes med en halv omgang af gangen... husk at begger møtrikker skal spænden lige meget...

der er nogle streger på hver side af bagsvingeren... de skal være ens i begge sider, ellers står baghjulet skævt..

håber du kan bruge det.. smiley

• #2   3. maj 2012 Ja det ser skide let ud - og er det sikkert også, som du forklare smiley
    - De streger vidste jeg ikke lige var der, det var meget nyttigt at få at vide smiley

- Men nu vil jeg stadig gerne have, hvis en havde den korte tid til at lige se på det med mig - også tjekke kædeslitagen - ved ikke om den skal skiftes snart eller ej, og det vil jeg gerne selv kunne se, istedet for at tage til mekanikeren med den smiley

• #3   3. maj 2012 Men mange tak Nicky - glemte jeg helt at sige smiley

• #4   3. maj 2012 Skal hjulet spændes med bestemt NM eller er det bare med føling og selvfølgelig hårdt :-)?

• #5   3. maj 2012 du tjekker kæden ved at tage ved den midt på begtandhjulet (kl 3) og trækker ud i den..hvis den kan gi sig lidt så er det nok værd at overveje et nyt kædekit...

du kan også se på bagtandhjulet om tænderne er bølgeforme eller tænderne er ved at blive spidse...

det skal så siges at på min gsxr 750 k7 klarede 20.000 km på samme kæde... og den havde fået tæsk..

en velplejet kæde burde nemt kunne klare de 20.000 km eller mere...

• #6   3. maj 2012 Okay mange tak smiley - Jeg tror ikke kæden er blevet skiftet - og jeg har lige rundet 17000 km - så det må noik blive tid til det nu, så skal jeg bare lige have den på værkstedet så smiley

• #8   3. maj 2012 Mange tak for tilbudet smiley - men har besluttet mig for at få kæden skiftet istedet for, så skal bare have tid hos mekanikeren smiley

• #9   3. maj 2012 Hvad har den kørt af kilometer?

• #10   3. maj 2012 Lige over 17000 - ved dog ikke om den tidligere ejer fik kæden skiftet - har selv haft den fra omkring de 13000

• #11   3. maj 2012 det er jo ikke sikkert din kæde er færdig... men hvis du nu vælger at skifte kædekittet alligevel...

så kan du jo overveje at geare den den om med en 2-3 flere tænder, til fordel for et noget bedre optræk.. smiley

• #12   3. maj 2012 Ja det kunne jeg godt gøre smiley - Så tar den dog noget af toppen, men min top er jo lav i forvejen smiley - Men skal speedometeret også indstilles så, eller?

• #13   3. maj 2012 Men vælger at skifte det, må være ærlig og sige jeg ikke har passet kæden for godt. Så hvis det ikke er nu den skal skiftes, er det i næste måned måske smiley

• #14   3. maj 2012 dit speedometer passer højst sansynligt ikke helt alligevel... min viser 9% for meget...

og det tager ikke af din tophastighed, da du med standart gearing ikke kan køre den ud i 6. gear..

og du bruger nok også optrækket mere end din tophastighed.. smiley

• #15   3. maj 2012 Tonny S - Det var da godt nok mange km den kæde holdte smiley
    Nicky - Nå okay smiley og ja, bruger meget mere optrækket end tophastigheden smiley

• #16   4. maj 2012 Mit hjul sad helt lige da jeg fik min MC.
    Men hjulet skulle af, da ventilen var flækket.
    Der er ingen mærker på min bagsvinger, ved møtrikken, så jeg tog en tusch og satte en streg ud fra hvor bolt og møtrik sad.
    Så det arbejder jeg ud fra nu.

Ellers hvis min kæde skal spændes, så drejer jeg på kædestrammer-møtrikkerne et ens antal gange.
    f.eks 1 omgang på den ene og en omgang på den anden, så de er spænde samme antal omgange.
    Når kæden er lige ved at være der, så spænder jeg 1/4 omgang på hver, indtil den står hvor den skal.
    Imens, der holder jeg jo så øje med stregen på bagsvingeren og den burde passe, når det er samme antal og gevindene er ens på begge kædestrammere.

Good Luck.

• #17   4. maj 2012 hvor tit har du smurt kæden?
    det er en god ide at smøre hvergang eller hverandengang man tanker..
    så holder den længe hvis den er justeret ordentligt.

Kommentér på:
Kæde spænding - Dyssegård (Gentofte/Gladsaxe)

Annonce