497 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Skyder - Kan det skade mortoren? Skyder - Kan det skade mortoren?

Hejsa alle

Jeg skal på svingeteknik den 16. og har lånt en pot af søren s. så jeg ikke larmer for meget - var så lige ude at køre en tur i går - og den skyder helt vildt med den, hvis man giverfuld gas og så slipper gassen helt igen = Bang eller hvis jeg gear ned og motor bræmser = Bang.
Jeg ved jo godt hvorfor den gør det - Motor er ikke dyset ind til den pot. og da jeg normalt har komplet system med K&N luftfilter og jet kit.
Spørgsmålet er om jeg ødelægger mortoren ved at køre med det 1 dag? ca. 2 timer bane og ca. 2 timers transport.
Håber i kan berolige mig lidt. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skyder - Kan det skade mortoren?
  • #1   12. jun 2006 min skydder prutter hoster hele tiden og det lyder da godt
    tror ikke det gør så maget er det ikke bare benz der ikke er forbrand

• #2   12. jun 2006 Nu er jeg ikke lige den vilde mekaniker, men den skyder vel på samme måde som når man tænder og slukker dødmandsknappen når man kører, dvs. for meget benzin. Jeg har _hørt_ at man kan være uheldig at skade potten pga. explosionen, og så ryger lidt at isoleringen i potten vidst også.
    Men udover det, så lyder det da for fedt smiley

Jonas - Med det halvhjertet svar smiley

• #3   12. jun 2006 isoleringen brænder væk og den kan begynde at snarrë i lyder ( det lyder ikke godt) men mener det kan skylder en forkert blanding a benz og luft.. jeg skiftede udstødning på banditten DEN GANG og fik afvide at den kunne ha skadet motoren hvis jeg ikke kom med den inden for 10 til 15,000 km. den blev motor varm. RET MIG HVIS I VED BEDER

XD

• #4   12. jun 2006 Jeg har kørt med min potte siden jeg købte cyklen. Den skyder også helt vildt. Har ikke hørt noget om at det ødelægger motoren, men synes det er lidt irriterende i længden. Så når den skal til service vil min mek. se hvad han kan gøre. Kan han ikke gøre nok, så skal den en tur til Mr. Dyno.

• #5   12. jun 2006 Grunden til at den skyder er, at når du lukker helt op (eller en del op) for gassen og så slipper igen, blier al benzinen ikke brændt af og brænder derfor af i udstødningen.

Det bør ikke være noget problem da stort set alle motorcykler over 1000 ccm og med karburator gør det!? Min gjorde det i hvert fald både før og efter den var til justerering...

Så uden at ville hænges juridisk op på svaret så vil jeg mene at du roligt kan køre med den kedelige potte ;o)

God fornøjelse... Kim

• #6   12. jun 2006 Tak for alle svarne
    Men jeg ved som sagt godt hvorfor den gør det - Ville egentligt bare have det svar Kim kom med
    Tak Kim

• #7   12. jun 2006 Min gør det også, det lyder da for fedt..

Så vidt jeg har hørt gør det ikke noget da det bare betyder lidt for meget benzin, som ikke bliver brændt af..

omvendt dvs at den får for lidt benzin, skulle motoren ikke have godt af..

• #8   12. jun 2006 min er lige blevet justeret i efteråret hos hr dyno og den prutter/skyder også lidt når jeg leger brian med gassen eller motorbremser

• #9   12. jun 2006 Pizza: Rigtig. En motor der skyder meget, skyldes en for mager blanding. Det betyder et brændt stempel...

/
    Jesper

Kommentér på:
Skyder - Kan det skade mortoren?

Annonce