686 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Ensretter FZR 600 Ensretter FZR 600
Hey
Igår begyndte mit batteri at lugte helt råddent af gammelt æg efter en længere køretur, jeg havde dog ikke mulighed for at tjekke det efter (sådan er det når man er på træf uden værktøj :-), før i dag hos Thansen - hvor den sørme ladede med hele 24 volt ved fuld omdrejninger. Hvis jeg gætter rigtigt at det ensretteren der er røget sig en tur? MC nøgen siger den koster 664, det er vel bar at købe den? Er der nogen måde jeg kan eftertjekke om det netop er den, den er galt med?
Kan den har brændt andre dele af el-systemet af?
Mvh Carsten
0 synes godt om
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
Har selv prøvet at brænde en ensretter af på en fzr 600. Der røg omd. tælleren også, men jeg vil foreslå at du går på ebay og køber en brugt for der kan de fåes meget billigere.
Den begyndte dog at ryge og lugte fælt af brændt gummi.
Madsen.
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 124
maj 2006
Men regner med at jeg skal have målt på den for at se om den kan reddes. Men ellers må jeg jo på ebay.. Igen
Madsen.
sep 2007
Hmm, hvordan er det lige jeg måler omd. tælleren ud, om det virker?
Mvh Carsten
maj 2006
Du kan bruge et voltmeter tror jeg det hedder. og så sætte den til at måle ohm og så på + og -på pæren. Hvis så der er forbindelse er det nok relæet den er gal med.
Hvordan man skal måle det på omd. tælleren ved jeg faktisk ikke regner med at skulle have den gamle til den. han påstår at han er elektrikker.
Madsen
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 439
BC
sep 2007
sep 2007
Resultat:
Alle pærer - undtagen blinklys - er sprunget
Batteriet er kogt helt skæv
Blinklysrelæet i stykker
CDI boksen defekt
Omdr. tæller defekt
Desværre kan jeg ikke få omdrejningstælleren til at virke? Nogen der ved hvad der kan være galt?
Der går 3 ledninger ind til omdrejningstælleren, Stel, tænding og den sidste ka jeg ikke se hvad der står, nogen der ved det?
Mvh
Ensretter FZR 600