686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Ensretter FZR 600 Ensretter FZR 600

Hey

Igår begyndte mit batteri at lugte helt råddent af gammelt æg efter en længere køretur, jeg havde dog ikke mulighed for at tjekke det efter (sådan er det når man er på træf uden værktøj :-), før i dag hos Thansen - hvor den sørme ladede med hele 24 volt ved fuld omdrejninger. Hvis jeg gætter rigtigt at det ensretteren der er røget sig en tur? MC nøgen siger den koster 664, det er vel bar at købe den? Er der nogen måde jeg kan eftertjekke om det netop er den, den er galt med?

Kan den har brændt andre dele af el-systemet af?

Mvh Carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ensretter FZR 600
  • #1   21. jun 2008 Hej,

Har selv prøvet at brænde en ensretter af på en fzr 600. Der røg omd. tælleren også, men jeg vil foreslå at du går på ebay og køber en brugt for der kan de fåes meget billigere.

Den begyndte dog at ryge og lugte fælt af brændt gummi.

Madsen.

• #2   21. jun 2008 Hvad gjorde du med omd. tælleren? Min stoppede også med at virkede 2 min inden jeg slukkede helt den.

• #3   21. jun 2008 Hehe, problemet med omd. tæller er jeg ikke lige nået til endnu. Så den er død som sild på land. Var så heldig at smide mc'en kort tid efter smiley

Men regner med at jeg skal have målt på den for at se om den kan reddes. Men ellers må jeg jo på ebay.. Igen

Madsen.

• #4   21. jun 2008 Hvordan med gik det med dine blinklys? Mine virker ikke nu her og den klikker ikke fra relæet. Mon det er her den er gal og hvordan måler jeg lige den ud?

Hmm, hvordan er det lige jeg måler omd. tælleren ud, om det virker?

Mvh Carsten

• #5   21. jun 2008 Blinklysene fejler ikke noget. Men kunne godt forestille mig at det de er sprunget.

Du kan bruge et voltmeter tror jeg det hedder. og så sætte den til at måle ohm og så på + og -på pæren. Hvis så der er forbindelse er det nok relæet den er gal med.

Hvordan man skal måle det på omd. tælleren ved jeg faktisk ikke regner med at skulle have den gamle til den. han påstår at han er elektrikker.

Madsen

• #6   21. jun 2008 Som du beskriver det, så kan det ikke være andet end din ensretter der er brændt af. Den skal jo slukke ved max 14.3v så hvis der kommer mere igennem, så er den ihvertfald helt gal og toaster dit batteri.

BC

• #7   22. jun 2008 Ja, det er uden tvivl ensretteren. Den ser ikke for køn ud mere. Desværre ser det ud til at omd. tælleren også er røget med - og siden den ikke blinker og alle blinklys er intakt, må det snart være blinklys relæet?

• #8   23. jun 2008 Nå, jeg fandt mig en reservedelscykel.
    Resultat:
    Alle pærer - undtagen blinklys - er sprunget
    Batteriet er kogt helt skæv
    Blinklysrelæet i stykker
    CDI boksen defekt
    Omdr. tæller defekt

Desværre kan jeg ikke få omdrejningstælleren til at virke? Nogen der ved hvad der kan være galt?

Der går 3 ledninger ind til omdrejningstælleren, Stel, tænding og den sidste ka jeg ikke se hvad der står, nogen der ved det?

Mvh

Kommentér på:
Ensretter FZR 600

Annonce