579 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Tun af fabriksny MC Tun af fabriksny MC
Jeg har set en eller to fabriksnye MC'ere herinde der allerede har fået luffilter på og omdyset den. Er det ikke en meget dårlig idé at gøre det inden den er kørt til??
Jeg var ude og hente mig en ny mc igår, og jeg kan næsten ikke vente med at få den tunet lidt. Men jeg véd den skal blæses rimelig meget igennem, og det er jo ikke særlig smart når der stadig er indkøringsolie på.. Am I right??
Mvh Rudy
0 synes godt om
jul 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
Har I nogen idéer om der er problemer med at sætte en racer-potte på en ny mc?? Min har kørt 250 km. og den tidligere ejer satte en racerpotte på inden han fandt ud af han ikke skulle ha' den cykel alligevel. Den er heldigvis ikke blevet omdyset.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
Da jeg i 1993 fik min Fireblade blev tilkøring også begrænset til den første tank, så kunne jeg sgu ikke vente mere og siden den dag fik dem tæv tæv og tæv uden problemer.
et par hundrede kilometer og et olieskift så kan man nok roligt gøre hvad man vil
sep 2005
Følger: 1 Svar: 26
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Tilkøring er måske oxo forskellig efter hva man ønsker levetid, effekt eller noget 3.
På den ene side så tilkør den efter hva producenten anbefaler....
På den anden side så betyder lidt bedre åndredræt (fx Kn, potte og omdysning.) sq da ikke en skid.....
Mange cykler har msåke endda bedre af den ebhandling, da de er stækket fra fabrikken....pga miljøkrav..
Men tjek din garanti eller afmonter lortet inden evt. skade skal udbedres
Kraftig vold tuning af en ikke tilkørt mc er nok en anden snak.
Men så igen hvis man kan få den til at eksplodere efter 500 km, så må man jo bare ha en ny
Min holdning er næsten fuck den tilkøring en smule....
Sandsynligheden er sq nok større for at jeg bøjer stellet end at motoren siger pop efter 5000 km.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
Der har stået nøjagtigt det samme vrøvl i de sidste 20 år.
Mon ikke tolerancer, moderne legeringer, lejer, olier, Etc. er blevet lidt bedre på 20 år.
Yamaha giver 5 års garanti motor uanset KM.
Ud af eks. 10000 R1 må man jo nok regne med at mindst 5% brænder den af under de forskrevet 1500-1600km.
Det er jo trods alt en R1 de har købt og ikke en XJ 600 Diversion. Tror du at 5%= 500 maskiner spænger i luften hvis de ikke bliver tilkørt som forskrevet, nej selvfølgelig ikke.
Det eneste jeg ikke vil gøre ved en ny maskine er SEJTRÆK, hellere flere omdrejninger end for få. Og så skal man jo nok ikke brænde den af i 6 fra Ålborg til grænsen.
Men fordi du trækker den op i rødt et par gange efter du har rullet et par hundrer km Har intet at sige.
Og hvis du sætter en potte og eks. en powercommander/Dyser på fra dag 1. sker der INTET ved, tværtimod. Nye MC er efterhånden ved at være så udmageret i Luft/Benzin forhold pgra. Love og Regler så den vil få det meget bedre hvis den fik sådan en omgang.
jun 2006
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 166
Tun af fabriksny MC