579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Rudy H
Rudy H
Tilmeldt:
4. jul 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10

Tun af fabriksny MC Tun af fabriksny MC

Jeg har set en eller to fabriksnye MC'ere herinde der allerede har fået luffilter på og omdyset den. Er det ikke en meget dårlig idé at gøre det inden den er kørt til??

Jeg var ude og hente mig en ny mc igår, og jeg kan næsten ikke vente med at få den tunet lidt. Men jeg véd den skal blæses rimelig meget igennem, og det er jo ikke særlig smart når der stadig er indkøringsolie på.. Am I right??

Mvh Rudy


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tun af fabriksny MC
  • Rudy H
    Rudy H Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
    #1   4. jul 2006 Takker.,. Så var det ikke helt galt det jeg havde hørt. Utroligt nogen vælger at omdyse deres nye cykel så..

    Har I nogen idéer om der er problemer med at sætte en racer-potte på en ny mc?? Min har kørt 250 km. og den tidligere ejer satte en racerpotte på inden han fandt ud af han ikke skulle ha' den cykel alligevel. Den er heldigvis ikke blevet omdyset.


  • #2   4. jul 2006 det er der nu nok delte menninger om......feks. sælger www.lkm.de nye tunede cykler hvor han overtager garantien.

    Da jeg i 1993 fik min Fireblade blev tilkøring også begrænset til den første tank, så kunne jeg sgu ikke vente mere og siden den dag fik dem tæv tæv og tæv uden problemer.

    et par hundrede kilometer og et olieskift så kan man nok roligt gøre hvad man vil


  • René (Herning) J
    René (Herning) J Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Svar: 26
    #3   4. jul 2006 Hvis jeg nogensinde fik æren af at få en ny mc/bil så tror jeg nok jeg ville "køre den til" på rullefelt efter de anvisninger vi vist har snakket om tidligere herinde smiley Altså at den bliver varmet godt op, og så stille og roligt tæsket højere og højere op i omdrejninger i etapper. smiley Et eller andet sted lyder det i mine øre temmelig logisk at den løsning faktisk virker.

  • #4   4. jul 2006 Det er der sq mange teorier om. Nogen mener den skal ha smæk for dag et.....andre at den skal køres til i specielle rater med særlig olie osvosv.....
    Tilkøring er måske oxo forskellig efter hva man ønsker levetid, effekt eller noget 3.

    På den ene side så tilkør den efter hva producenten anbefaler....

    På den anden side så betyder lidt bedre åndredræt (fx Kn, potte og omdysning.) sq da ikke en skid.....
    Mange cykler har msåke endda bedre af den ebhandling, da de er stækket fra fabrikken....pga miljøkrav..
    Men tjek din garanti eller afmonter lortet inden evt. skade skal udbedres smiley

    Kraftig vold tuning af en ikke tilkørt mc er nok en anden snak.
    Men så igen hvis man kan få den til at eksplodere efter 500 km, så må man jo bare ha en ny smiley (på garantien ?)

    Min holdning er næsten fuck den tilkøring en smule....
    Sandsynligheden er sq nok større for at jeg bøjer stellet end at motoren siger pop efter 5000 km.


  • #5   9. jul 2006 Det du kan læse i din indstruktions bog om tilkøring af din nye maskine er for at sikre producenten i hoved og røv.
    Der har stået nøjagtigt det samme vrøvl i de sidste 20 år.

    Mon ikke tolerancer, moderne legeringer, lejer, olier, Etc. er blevet lidt bedre på 20 år.

    Yamaha giver 5 års garanti motor uanset KM.
    Ud af eks. 10000 R1 må man jo nok regne med at mindst 5% brænder den af under de forskrevet 1500-1600km.
    Det er jo trods alt en R1 de har købt og ikke en XJ 600 Diversion. Tror du at 5%= 500 maskiner spænger i luften hvis de ikke bliver tilkørt som forskrevet, nej selvfølgelig ikke.

    Det eneste jeg ikke vil gøre ved en ny maskine er SEJTRÆK, hellere flere omdrejninger end for få. Og så skal man jo nok ikke brænde den af i 6 fra Ålborg til grænsen.
    Men fordi du trækker den op i rødt et par gange efter du har rullet et par hundrer km Har intet at sige.
    Og hvis du sætter en potte og eks. en powercommander/Dyser på fra dag 1. sker der INTET ved, tværtimod. Nye MC er efterhånden ved at være så udmageret i Luft/Benzin forhold pgra. Love og Regler så den vil få det meget bedre hvis den fik sådan en omgang.


  • #6   13. jul 2006 i dag er det sådan at en motor bliver lavet til med moderne grej ,og har ikke en skid imod at køre stærkt eller tunes mens den er ny, for delene på en ny motor, passer jo sammen ,hvis ikke de passer sammen for ny kommer de slet ikke til det mens de bliver slidte , Men det vigtigste er den er varm, har selv lige fået nye dysser og kn filter og potte på og forhandleren sir god for det der hvor jeg købte maskinen den har kørt 1000 km nu

Kommentér på:
Tun af fabriksny MC

Annonce