4.213 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 165 Svar

Thomas A
Thomas A
Tilmeldt:
13. jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230

Fatter minus af og lægge min cykel ned i sving! Fatter minus af og lægge min cykel ned i sving!

Tog pappet sidste år og købte mig en helt ny Suzuki GSR 750 streetfighter ting. Den har jeg nu rundet 2700km på, og syntes egentlig det er en dejlig knallert.
Men når jeg har forsøgt og lave ny nedlægnings vinkel rekorder, har jeg flere gange oplevet at bagdækket skrider, og jeg er jo hverken helt eller halvt nede og skrabe knæ endnu! Der er vel godt 5mm af dækkanten der aldrig har været i kontakt med asfalt(den er med 180'er bagdæk).

Hvad tror i jeg gør galt?? Hvordan kommer jeg helt ned og skrabe knæ, uden og lave lowsider på lortet? Jeg har strammet lidt op på fjederforspænding på forgaflen, og gjort den lidt blødere i bag. Kører med det dæktryk som står i manualen (36psi for og 42psi bag). Kom gerne med forslag til hvad jeg kan prøve.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fatter minus af og lægge min cykel ned i sving!
  • #1   6. maj 2013 Dækkene er vel ikke oppe på maksimal arbejdstemperatur. Hvilke dæk har du på?

  • #3   6. maj 2013 afsted på teknik kursus smiley


  • #4   6. maj 2013 Du skal nok hænge mere på cyklen i svinget , altså arbejde fremfor bare at lægge mcen ned i svinget ...

    tag et kursus og få teknikkerne lært rigtigt fra start !


  • #5   6. maj 2013 Nu siger du selv fighter. Der plejer jo og være skruet og twistet så meget så race enskaberne er helt væk. Men ja dæk blir jo aldrig super varme på alm vej:(

  • #6   6. maj 2013 Hvis dækket begynder at skride er det vel bare for kold, eller også skal du have kigget på din affjedring.

  • #8   6. maj 2013 Husk at smide røven udover sædet smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #9   6. maj 2013 På dækket står der Bridgestone Battlax BTO16R Hypersport. Det er det som sad på fra ny af.

  • #11   6. maj 2013 Fine dæk tror jeg, og alderen kan der vidst ikke være noget galt med, Jacob.

  • #12   6. maj 2013 Til Kim røven skal IKKE ud over sæde for så rejser man jo cyklen mere op har vi lige nøjagtet lært idag på FDM kursus som vi fortsætter på imorgen som varmt kan anbefales

  • #13   6. maj 2013 Du skal måske over på et godt sportstouringdæk næste gang. De har bedre greb ved lave temperaturer

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #14   6. maj 2013 Jeg mener cyklen var en overgemt fra 2011. Så dækket er vel et par år.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #16   6. maj 2013 Syntes og ha set at de fleste prof folk tager den ene balle ud over sædet, men ikke hele røven. Hvis den rejser sig lidt op giver man den jo bare igen med kontrastyring. Syntes FDM kurser er pisse dyre. Men jeg bliver jo nok nød til og komme på et.

  • #17   6. maj 2013 Carsten p: okay prøv lige at forklar det ? Det er da sådan jeg har fået mine knæ i jorden. Ved at selv nedlægning cykelen bliver mindre men hvis det handler om at få kræset knæ så mener/tror jeg røven skal udover.

  • #18   6. maj 2013 Jaja det er også den ene balle jeg mener smiley det andet lyder bare smarte

  • Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81
    #19   6. maj 2013 Er selv blevet anbefalet denne:
    http://www.youtube.com/watch?v=FyR2-gqamYE

    Prøv et køreteknisk kursus.


  • #20   6. maj 2013 Thomas A
    Der findes andet end FDM..
    Mestersvinger er godt til det formål du søger.. Svingteknik..


  • #21   6. maj 2013 vil anbefale dig at finde et firma som er specialist i affjedring som kan sætte det op specielt op til din vægt

  • #22   6. maj 2013 En ting er at køre på bane og kneeslide, en anden er at køre på rigtige veje. Rigtige veje er jo ikke bygget til at gøre det. Ja der findes sving hist og her hvor du kan, men hvorfor vil du?

  • #23   6. maj 2013 Man vil fordi det er fedt og man får en kick af det smiley

  • #24   6. maj 2013 Vil dog sige at min fodhviler rører asfalten langt før mit knæ gør på min cbr1000f:).

  • #25   6. maj 2013 Thomas A

    FDM 1350 kr pr. dag.
    Mestersvinger 1850 kr pr. dag.
    Racing for Fun 1600 kr. pr. dag.

    FDM er altså billigst af de svingkursus vi har, så det er ikke så dyrt.

    Har selv været på FDM for 2 år siden og det var endda med mad.


  • #26   6. maj 2013 Vil du have kørt dækket til kanten, eller have knæet i jorden?
    Hvis du vil have knæet i jorden skal du nok hænge mere af på MCen, altså røven af sædet. Hvis du bare vil have dækket behøver du ikke. Så skal du bare køre hurtigere i svingene og have mere varme i dækkene.
    Sådan et par BT016Pro burde da sagtens kunne blive varme nok nu, jeg havde da knæet i jorden et par gange så sent som i søndags, og jeg har BT023 på som er sportstouring dæk.


  • #27   6. maj 2013 Jeg siger også Mestersvinger.
    Det er med instruktør hele dagen igennem, som efter hvert pas giver gode råd.
    Min lille ER-6n var en drøm, selv med sporttouring dæk. Jeg var så ked af at jeg havde tekstil tøj på, og ikke min læderdragt med mulighed for den fede fornemmelse når man sætter knæet i asfalten.

    På landevej og dækket skrider ud... Det kan være at dækket er for koldt, at der ligger for meget snavs på vejene, du giver for meget gas når du ligger den ned. Og der skal nok være flere jeg ikke skriver på.


  • #28   6. maj 2013 carsten p.............Randy Mamola har hvis aldrig været på et FDM kursus.
    Men hvis du vil se en der kan det med sving, og så med røven og alt andet hængende ud, så kik på ham og spørg dine instruktører hvordan det hænger sammen med deres teorier smiley


  • #29   6. maj 2013 uden at jeg skal gøre mig klog, tror du skal have sænket dit dæktryk lidt i dit baghjul, har oplevet det samme på min gamle gixxer havde 41 psi i sænkede til 36 psi og den går i sving som en RR cykel nu smiley men der skal træning og atter træning til,


  • #30   6. maj 2013 Til Kim nu er det ikke knæet han vil have i jorden men slidet på dækket han vil have mere slidt i siderne også må han jo bare lægge cyklen mere ned istedet for røven ud

  • #31   6. maj 2013 Jeg forstod det nu som om han vil have knæet i jorden.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #32   6. maj 2013 Det vigtigste er nok bare og få dækket slidt helt ud til kanten. Ser lidt bedre ud når man står og sparker dæk på havnen smiley Knæbeskytterne på dragten kan jo bare få en gang sandpapir smiley

  • #33   6. maj 2013 hehe ja jeg kan godt følge dig i det er sejre at have beviser for det. smiley
    men dækkene kan du også køre med et stykke sand papir.


  • #34   6. maj 2013 2700 km på MC er atså ikke meget. Der skal vist også lidt træning til. Kørekursus på bane, eventuelt trackdays. Specielt på trackdays finder man hurtigt ud af at der er meget der skal læres endnu. Hvis man vil køre knæet i jorden, så er en offentlig vej med svigermødre og traktorer spredt rundt omkring ikke et anbefalelsværdigt sted at gøre det. Ind på en bane hvor der ikke lige pludselig kommer en mejetærsker på tværs. Der giver de heller ikke fartbøder, men præmier for at køre hurtigt nok. Som bonus bliver man meget bedre ude i trafikken, og MC kørere skal jo passe på sig selv, for det er der ingen andre der gør.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #35   6. maj 2013 Havde faktisk tænkt det som Lasse skriver, at der skal mere fart på rundt i svinget, velsagtens for og få dækkene varmere og få mere vægt ned på baghjulet. Hvad gør i med gassen rundt i svinget?

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #36   6. maj 2013 Husk at slibe den rigtige vej, ser fjollet ud når de gør det i forkert retning smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #37   6. maj 2013 Peter K

    Det med og køre hurtigt i sving gør jeg absolut kun i sving hvor der er fuldt overblik, og ingen andre trafikanter. Så det er højest mig selv der kan komme til skade, men det er selvfølgelig også slemt nok. Og er helt enig i, at trackday er det optimale sted og øve sig i den slags.


  • #39   6. maj 2013 du skal sørge for at du holder et jævnt træk på baghjulet til du er 2/3 inde i svinget , og op med pisset igen og fuld gas :-), du skal bare gøre det på MC en og ikke foran pc smiley ud og kør

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #42   6. maj 2013 Så meget betyder det heller ikke og få slidt dækkene helt ud. Syntes bare det er træls mit bagdæk skrider ud, uden jeg har ret meget nedlægnings vinkel.

    Hvem skal jeg lytte til af MiChRev og kim g? For det lyder til de tager sving på vidt forskellige måder!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #43   6. maj 2013 Banedage.

    Andet er der ikke at sige.


  • #45   6. maj 2013 tror stadig han skal lege lidt med det dæktryk smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #46   6. maj 2013 Der skal ikke ændres på dæktryk eller affjedring - han skal bare på bane.

    Så lærer man korrekt køreteknik under ordnede forhold. Det der med at ligge og rode rundt ude på offentlig vej, fører ingen steder.


  • #47   6. maj 2013 det hjælper sku da ikke med bane osv. hvis ikke teknikken er i orden først

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #48   6. maj 2013 Teknikken skal forbedres, og det gøres bedst uden trafik, lyssignaler, fodgængere og alle de andre distraktioner som er på offentlige veje - på bane hvor man kan fokusere 100% på opgaven, under kyndig vejledning af en instruktør. Mestersvinger er et ret godt bud på det, eller blot banedage med instruktør på, som f.eks Team Trackday.

    Teknikken forbedres ikke ved at sidde på et forum og læse om uvidende menneskers ideer om dæktryk og alt det andet sludder som er kommet frem i den her tråd.


  • #49   6. maj 2013 Kim. G - kom nu ind i kampen - hvor skulle man lære teknikken, hvis ikke på bane?

    Af sin fætters onkel på den lokale parkeringsplads??


  • #50   6. maj 2013 køre man frisk på alm landevej bruger man ofte ikke de sidste 5 mm af dækket, og man skal også stole utrolig meget på dæk cykel og egne evner hvis man skal have knæret i, har selv gjort det på landevej men mest i rundkørsler :)) skal man seriøst skrabe knæ og køre fuldt ud skal man kende en øde landevej og cykel 100% men det optimale og mest fornuftige er bane !!

    og jo man lære mere på bane !! er egen erfaring ! det er sku det optimale sted og blive bedre og få mere køreteknik


  • #51   6. maj 2013 nu var det teknikken på cyklen og ikke manden, det hjælper jo ikke hvis ikke det spiller, med det rigtige dæktryk osv. og nej en onkel kan ikke lære ham det men det kan han selv hvis han gider, et par timers sving kørsel hver aften, 14 dage så er den i skabet, og så ikke mere klynkeri basta smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #52   7. maj 2013 Tror det største problem i går var, at der ikke var nok varme i dækket. Havde kun kørt 5 km hjemmefra, og de 5 km havde jeg jo kørt pænt pga kold motor. Nogen der ved hvad den optimale temperatur er hvis man måler på dækker med et infrarød termometer?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #53   7. maj 2013 5km er nok hvis teknikken er rigtig. Du vil typisk forsøge at presse den ned eller hænge unaturligt langt ud, og det er det værste du overhovedet kan gøre.
    Det med at bruge dækket fuldt ud og skrabe knæ, er et produkt eller et symptom på at du kører hurtigt og derfor har stor nedlægning i svingene - så hvis ikke din kørestil er rimelig flydende og du kører temmelig frisk til, kan det KUN gå galt. Og det opnår man ikke på 2700km...

    Hvis jeg ser gadecykler med dæk der er brugt 100% til kanten, er jeg absolut ikke imponeret, for den pågældende person har ikke forstået at man ved gadekørsel, altid skal have en vis sikkerhedsmargin hele tiden. Kører man til grænsen, så kan man ikke korrigere hvis der sker noget uventet...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #54   7. maj 2013 Vil du ud på kanten af dækket, så find en rundkørsel og sæt farten op til dine fodhvilere skraber i - så er det lissom det. Men hvilket formål vil det tjene hvis ikke du kan overføre det til køreteknik?

    De fleste MC folk ved godt at slidte dækkanter ikke er et bevis på noget, så hvem er det du vil imponere? De eneste som får stiv diller over at se den slags, er scooter folket nede foran solcenteret eller McDonalds...


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #55   7. maj 2013 Nå jamen så er det jo super jeg ikke har brugt hele dækket smiley
    Ja udover for lidt varme, lagde jeg den nok også længere ned end det var nødvendigt, samtidigt med jeg nok ikke kørte hurtigt nok. Der var godt nok mange "nok'er" smiley Tror dog ikke jeg hængte vildt meget ud over den, højst den der ene balle ud over sædet.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #56   7. maj 2013 Men jeg takker for alle jeres råd. Det med og få brugt hele mit dæk og skrabe knæ gemmer jeg bare til en dag jeg kommer på bane, hvis det da nogensinde sker.

  • #57   7. maj 2013 Og folk som hænger halvt udover siden på sin mc for at skrabe knæet med en 30% nedlægning ser bare fjollet ud;-)

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #58   7. maj 2013 Helt enig!

  • #59   7. maj 2013 Herovre i det mørke Jylland findes der faktisk områder hvor bebyggelsen langs vejen ikke er mere end 10cm høj og minder utrolig meget om planter.
    Der er ingen fodgængere fordi de tager bussen som køre hver 2. time, eller kommer i en bil man kan se på 1500m afstand, fordi her er så fladt.


  • #60   7. maj 2013 Køb nogle brugte banedæk, så har du masse af mønster i midten og de er sikkert slidt godt i kanterne smiley

  • #61   7. maj 2013 1. Læs en masse om køreteknik.. twist of the wrist mm.

    1.2 Lær hvordan man sidder på cyklen, det er alfa omega !

    2. find en øde landevej med kort græs og godt overblik i begge ender, øv nedbremsning og indsytring, opbyg farten mere og mere i gennem svinget, men kør aldrig over grænsen. Og man kan sagtens skrabe knæet på en P-plads eller en rundkørsel med 30km/t.. men det er ikke formålet, at ramme knæet er et biprodukt af hurtig kørsel, det er ikke målet i sig selv..

    3. Tag ud på et sving kursus eller en trackday..

    Dine dæk fejler intet, det er et skide godt dæk, jeg har haft et lign dæk på min, og knæet er i asfalten og dækket kørt til kanten i +2 grader..


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #62   7. maj 2013 1.2

    Er det synderligt indviklet? Og hvordan "lærer" man det uden og tage på kursus?
    Den eneste fornemmelse jeg har fået af det, ved og se twist of the wrist m.m. er, at de flytter den ene balde ud over sædet, og lader benet "hvile" på tanken. Ved ikke hvad de ellers gør.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #63   7. maj 2013 Tænkte på og køre ned til en kammerat og få justeret preload på mine fjedre.
    Keith code fra twist of the wrist anbefaler den synker ca 30% af den fulde vandring, i forhold til fuldt udstrakt, når man sætter sig på den. Dvs på min cykel ca 36mm i front og 40mm i bag. De tal undrer mig bare lidt da alle andre steder anbefaler de den synker mere i front end i bag. Så hvem har ret, Keith code eller alle de andre?


  • #64   7. maj 2013 For den som ikke ved hvordan man sidder korrekt, så er det synderligt indviklet.. men det er bestemt noget man kan læse sig frem til og praktisere på relativ kort tid..

    Jeg er bestemt ingen haj til at køre MC som de gravede gutter der kører 10 trackdays om året.. (jeg kører race på 4 hjul i stedet) men jeg er sikker på jeg kan lære dig et par ting hvis du er frisk på en svingtur omkring Randers-Mariager-Grenå hvor jeg ofte kører..


  • #65   7. maj 2013 Du må bare øve dig, det er den eneste vej...............

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #66   7. maj 2013 Mirza

    Det kan vi sikkert godt finde ud af! Har ca 30 km til Randers.


  • #67   7. maj 2013 Du skriver bare en pb når du er frisk smiley

  • #68   7. maj 2013 Jeg vil også godt med på en sving tur smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #69   7. maj 2013 Super jo flere jo bedre smiley

  • #70   7. maj 2013 Ja så kan vi splejse til is til mirza

  • #71   8. maj 2013 Det behøver i såmænd ikke, bare vi får en hyggelig tur smiley der er nogle killer gode veje omkring Ebeltoft, det bedste topografi jeg har set i Dk..

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #72   8. maj 2013 Lyder fedt. Men jo, hvis vi får lært et par tricks, kan der godt lige blive til en:

    profilbillede
  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #73   8. maj 2013 smiley

  • #74   8. maj 2013 Den svingtur vil jeg gerne med på en dag... smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #75   8. maj 2013 Lyder godt! Jeg skriver lige nogle pb´s når det er.

  • #79   9. maj 2013 er dæktryk korrekt? Er affjedring ordentlig indstillet?

  • #80   9. maj 2013 Jeg ville skifte bagdæk! Det bør slet ikke slippe så let, medmindre du gør et eller andet helt forkert i din håndtering af cyklen. Gadedæk kræver næsten ingen opvarmning, før de har greb. Er selv stor fan af Michelin Pilot Power 2 CT, selv om det som model har nogle år på bagen. Har du evt. kørt dit bagdæk fladt på midten, så det har 'kant'?
    Må i øvrigt give mange af de andre herover ret i, at du bør tage min. 1 banedag. Du lærer dig selv og din cykel meget bedre at kende, og skulle du skrumme af, rammer du ikke en kantsen, et træ, en modkørende bil eller noget andet grumt, som kan slå dig til sprællemand, selv ved lav hastighed!

    Og kører man alligevel 'til grænsen' på off. vej, så holder man osse øje med afkørselsforholdene, altså 'hvad rammer jeg, hvis det går galt her...!?'


  • #81   9. maj 2013 Lær nu først tekniken.. Så kan du stille på skruer bagefter.. smiley
    http://www.mestersvinger.dk/
    Er stedet..
    Det er dig (føren) der er begrænsningen, ikke biken.. !
    Eat your heart out.
    . smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #82   10. maj 2013 Henrik A
    Jeg har vist aldrig påstået andet.

    Jesper D
    Nu er der masser af andre der siger mine dæk er super. Så tror bare jeg beholder dem til de er slidt op. Nej det er ikke slidt fladt på midten.

    Sebastian

    Dæktryk fortalte jeg om i første indlæg. Om affjedring er ordentligt indstillet ordentligt aner jeg ikke. Det eneste man kan justere er preload på fjedre. Og hver gang mit baghjul har skredet ud, har jeg strammet op i forgaffel, og løsnet fjeder i bag, da det giver mere vægt på baghjulet. Men har desværre en mistanke om at standard kompressions dæmpningen i bag er for hård, hvilket ikke kan indstilles.


  • #83   10. maj 2013 http://www.mcthobugt.dk/pdf_filer/opsaetning_6.pdf
    side 2 er vigtig... Få justret din "sag" til en start.

    Der er ingen utætheder der giver kølevæske eller olie på dækket? Kig efter små mængder...


  • #84   10. maj 2013 dæktryk skal måles ved arbejdstemperatur og ikke kolde, forvent ca 5 graders forskel, så hvis du har 42psi kold så er det alt for højt, lavede samme fejl min allerførste trackday, manualen sagde 42/42 og det var bare helt hen i vejret, nul greb after et par minutter da det var ligesom at køre på et sæt dæk af beton

  • #85   10. maj 2013 dæktrykket betyder ikke spor. ironi kan forekomme smiley men ja du har ret Jesper H

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #86   10. maj 2013 Der skal ikke justeres dæktryk, affjedring eller noget andet. Den korrekt teknik skal læres, og færdig!

  • #87   10. maj 2013 Så uanset hvad dæktryk er og hvordan affjedring er indstillet, så kan man svinge korrekt uden problem? smiley

  • #88   10. maj 2013 Ja ifølge vismanden Sajmon smiley


  • #89   10. maj 2013 En pro kører kan køre bedre sving på en uindstillet gammel havelåge, end en komplet amatør kan på en prof indstillet superbike. Derfor betyder indstillinger intet, sagt lidt groft, og det er meget svært at indstille noget, når man ikke rigtig ved hvad de forskellige ting gør. Det kan selvfølgelig læses på nettet, men det giver nok mere mening at komme ud og prøve det i den virkelige verden.


  • #90   10. maj 2013 og med fare for at fornærme nogen, vil jeg mene at man efter 2700km på offentlig vej på en enkelt sæson, godt kan katagoriseres som komplet amatør smiley

  • #91   10. maj 2013 Det skal selvfølgelig læres. Ingen tvivl om det..
    Jeg tænker bare at det lyder underlidt at hjulet skrider ud?.... Selvfølgelig svært at vurdere hvis ikke man har set manden svinge om der er fejl i sving teknikken eller det er noget andet, fx teknisk med mc´en


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #94   10. maj 2013 De gange den har smuttet for mig har der absolut ikke været nogen tvivl...bagdækket skrider. En af gangene ud af en rundkørsel tror jeg det var mere held end forstand jeg ikke lowside'ede den. Og der havde jeg endda rimelig meget gas på ud af rundkørslen, hvilket jo burde og lægge en masse vægt på baghjulet.

  • #95   10. maj 2013 Du har ikke givet den for meget gas ud af svinget? Vejens stand, type asfalt osv. der er rigtig mange faktorer der spiller ind.

    Det er altså ikke let at side på et forum og lære at køre race smiley


  • #96   10. maj 2013 Syntes du lyder rigtig læse klog. Alså du har prøvet meget og vil ikke lytte til det alle siger.

    Ud og kør. Evt trackday så er der mange kompetende Menesker der i pitten vil give en hånd med og indstille fjederforspændet eller pre load. Eller dæk tryk.

    Du siger du har kørt 2500 km. Det Gjor jeg på min første tur stortset der gik turen til Bruno. Og har vel kørt små 30,000 nu og syntes stadig slet ikke jeg har styr nok på cyklen. Så jeg skal helt sikkert ud og lære af en Master køre og så justere og indstille for hver omgang til man syntes der styr på tingene. Men på en fabriks indstillet maskine må man formode du burde kunne lave alle manøvre det bare spørgsmålet om hvor hurtigt


  • #98   10. maj 2013 Valentino Rossi pas på, nu kommer "svingeksperterne" og puster dig i nakken smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #99   10. maj 2013 Tror bare vi lader det ligge. Nu er der jo planlagt en svingtur med Mirza, så kan det da være jeg lærer lidt der. Jeg kan jo også bare køre ordentligt/lidt mere forsigtigt fremover.

  • #101   10. maj 2013 Tror osse bare du skal la' det ligge, og så tage dine ønsker om at køre som Rossi ud på en bane........ Det er jo der det hører til.
    Hvis du , og alle de andre "racere" bare kunne blive på banerne, kunne de offentlige veje, måske, blive en lille smule mere sikre.......


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #102   10. maj 2013 Nemlig ja smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #104   10. maj 2013 Jeg er ligeglad hvad alle jer gamle tosser påstår i ved eller hvad teoretikerne siger med al deres justering, triming og finpudsning.

    Fakta er at cyklen, fra standard, så rigeligt kan håndtere både fodhvilere og førerens knæ i asfalten uden at være tæt på at vælte.

    Jeg har set de første 50 motorcyklister sidde i værste monkey style, og stritte med benene af desperation for at få knæet i jorden - uden succes.
    5 minutter i en rundkørsel er alt hvad der skal til for at knæet rører - men måske omkring 4-5 banedage skal der til for at man kører hurtigt nok til at man i realiteten KAN BRUGE DET til andet end gejl foran grillen.
    Det er dyrebar køreerfaring som kan bruges til at kende sine og MC'ens grænser stort set til fulde.
    Den erfaring kan man så tage med ud på vejen, og bruge det til at føre sin MC med tilstrækkelig sikkerhedsmargin i trafikken.


  • #105   11. maj 2013 Rolig nu Sajmon smiley
    Tror ikke der er nogen der modsiger dig smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #107   11. maj 2013 "Fakta er at cyklen, fra standard, så rigeligt kan håndtere både fodhvilere og førerens knæ i asfalten uden at være tæt på at vælte"

    Hvad er det så folk gør galt? Jeg er ret sikker på jeg sagtens kan lowside min længe inden fodhvilere rører ved asfalten.


  • #108   11. maj 2013 Du kan ikke lære det på nettet !!!!

  • #109   11. maj 2013 Jamen i fatter jo minus alle sammen. Det gælder bare om at lægge den længere ned og max gas. Begynder den så at skride, så kontrastyre du bare og drifter den ud af svinget sååååååååådan. Jeg har nok rundet mindst 10.000 km så jeg kan bare det pis der. Hvis nogen har lyst, fikser jeg et svingkursus på den fedeste strækning på E45 omkring Randers. Det blir såååååååå feeeeedt.

    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #110   11. maj 2013 Thomas - Folk gør det galt at de prøver at mase cyklen ned til asfalten uden at have balance i den. Jeg har skrevet det før - det at dit knæ rører asfalten, er et produkt af at du har en stabil kørestil og nok fart på i svingene. Det skal ikke være et mål i sig selv, for det er meningsløst.


  • #111   16. maj 2013 Hvornår havde nogen tænkt sig, at fortælle mig om den svingtur på Djursland ???

    smiley


  • #112   16. maj 2013 Brian den bliver alt for lang for dig! Truen ville sikkert blive længere end du har kørt de sidste to år smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #113   26. jun 2013 Jeg har nu planlagt en tur på bane her på fredag, på ring djursland, hvis ellers vejret holder.
    Har fået indstillet preload så godt jeg kunne efter min vægt. Og hold da op en forbedring, syntes den er meget nemmere og styre nu, og har meget mere tillid til den i sving. Dog synker den stadig 42mm i front fra fuldt udstrakt til når jeg sidder på den, men der må strammere fjedre i på et tidspunkt.
    Har lidt problemer med og finde ud af hvordan man skal placere røven på sådan en naked/oprejst cykel. Hvis jeg rykker tilbage mod egoskallen, syntes jeg min ene arm bliver lidt for lang. Altså f.eks. i et højre sving, syntes jeg det bliver svært og give kontrastyrings input med højre arm, fordi den er meget strakt. Og rykker jeg frem mod tanken, syntes jeg bare det føles totalt akavet/mærkeligt.
    Men det er der sikkert også nogle folk der kan hjælpe med på fredag.


  • #114   26. jun 2013 Du skal helt op mod tanken. som jeg engang fik at vide, skal dinglebærrene ligge på tanken - er de lange kan de med fordel hænge på hver side:)
    Godt du har valgt en banedag - er det et køreteknisk kursus eller trackday? Mine erfaring er, at køreteknisk kursus er best til at få de grundlæggende færdigheder på plads og så kan man bruge trackdays til at få mere fart i cyklen.
    Første gang jeg var på køreteknisk kursus (FDM niveau A) lærte jeg mere på de to dage end jeg havde gjort de forgående 12 år med kørsel på vej...


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #115   26. jun 2013 Dinglebærene sidder da omme i røvskæget? Så skal man da sidde omvendt på cyklen, eller nærmest ovenpå tanken, før det kan lade sige gøre?!? Men hvis det er dadlerne du mener, så kunne det være jeg skulle undgå og tømme posen de næste par dage, så de bliver lange nok til og hænge på siderne smiley

    Men det er et køreteknisk kursus jeg skal på, så det bliver spændende!


  • #116   26. jun 2013 He, he, det var det, jeg mente. Sådan er det, når man ikke har styr på streetlingo:)

  • #117   26. jun 2013 Vi ses på fredag smiley jeg glæder mig, det var pisse sjovt sidste gang smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #118   27. jun 2013 Det ser sku noget øv ud mht vejret smiley

    profilbillede
  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #120   27. jun 2013 Jeg kører aldrig i regnvejr så vidt muligt. Så tror hellere jeg vil vente til næste arrangement.

  • #121   27. jun 2013 Har lige været på FDM B, i går var det fint vejr med tør bane, det var fedt !! Men i dag var banen våd, og nu hvor jeg sidder og tænker forløbene igennem har dagen i dag været den mest givende og lærerige for mig på trods af våd bane, eller man kan nærmest sige på grund af våd bane!!.......

  • #122   27. jun 2013 Pardon my french.
    Trådstarter er begynder. Lær nu lige at køre mc først, så kommer resten sgu. Og ja, du skal nok få en røvtur alligevel. Ingen grund til at lede efter den nu ved at "lære over evne".


  • #123   27. jun 2013 De fedeste banedage har jeg haft i regnvejr..

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #124   27. jun 2013 Forresten, så kan det ikke anbefales og overhale en civilbetjent med 150 smiley

  • #125   27. jun 2013 Betyder det at du imorgen køre med et kørekort af papir ? smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #126   27. jun 2013 Nej rullede heldigvis gassen af 50 meter efter jeg havde passeret ham, da der kom en sidevej. Så han havde målt mit gennemsnit til 115. 3000 bobs og et klip. Havde lige været i elgiganten, og hente et chest mount til mit gopro hero, så mit første filmklip kom altså til og omhandle at få en fartbøde smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #127   27. jun 2013 Men tvivler på jeg tager afsted i morgen. Det siger mig intet og køre i regnvejr smiley

  • #128   27. jun 2013 Upload upload smiley

    Mikkel vejrvært har lige postuleret at ring Djursland først bliver fugtig når vi er færdige smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #129   27. jun 2013 Desværre har kamaraet sat forkert så man kunne ikke se en skid, øv! Det var ikke muligt og få den rette vinkel da jeg bruger battery bacpac som gik på holderen, der skal lige et ekstra led på før den kan drejes op i rette vinkel.
    Jeg kigger lige på vejrudsigten imorgen tidligt, så tager jeg beslutningen der. Men ellers håber jeg i får en kanon dag derude!


  • #130   27. jun 2013 smiley der er kaffe i pitten.........;-)

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #132   27. jun 2013 Hehe. Ja okay, det lokker selvfølgelig lidt. Hvordan med mad, er det noget folk selv medbringer?

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #133   27. jun 2013 For det første så kører jeg aldrig i regnvejr, tjekker altid vejrudsigten. Skal det regne tager jeg hellere bilen. Den er også nemmere og drifte i når det regner smiley For det andet så er jeg gennemblødt i løbet af 5-10 min kraftig regn med det tøj jeg har.

  • #134   27. jun 2013 Er det ikke skønt:-)

  • #135   27. jun 2013 ....eller er det kun hun-mc-ister, der er bedst våde?

  • #136   27. jun 2013 Victor har ret.....men jeg ser heller intet hyggeligt i mc kørsel når der er vådt.... Faktisk tænker jeg kun mc når man kan køre i tshirt smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #138   28. jun 2013 Jeg har bare en eller anden billig Berik læderdragt. Må indrømme den aldrig er blevet udsat for vilde mængder regn, men kunne bare forestille mig man hurtig bliver våd.

    Haha Brian, ser ud til Mikkel vejrvært får ret i sit postulat smiley


    profilbillede
  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #139   28. jun 2013 Update:
    Jeg fatter åbenbart stadig minus på og lægge min cykel ned i sving, eftersom jeg lavede en lowsider i dag på kørekursus. Jeg er dog næsten sikker på det var mit forhjul der smuttede denne gang, så ved ikke om det så bliver kaldt en lowsider. Jeg kunne forstå på instruktøren, at det var relativt sjældent forhjulet som smuttede væk for en. Er der nogen som kan give nogle bud på hvad man kan have gjort galt?
    Som jeg selv husker det, havde jeg rimelig meget nedlægning med neutral gas, men uden dækkene blev kørt helt ud, og skrabte heller ikke knæ eller noget. Jeg har tænkt lidt selv på om det kan være fordi jeg har justeret fjederforspænding i forgaflen til max, og dette måske har flyttet for meget af vægten fra front til bag? Eller mener i ikke indstillinger på affjedringen kan betyde så meget, og det var en decideret kørefejl? Jeg fik af vide af de andre, min kropsposition på cyklen var blandt de bedre på banen.


  • #140   29. jun 2013 Det ender som regel med en lowside når forhjulet smutter, men jo nærmest umuligt at gætte hvad der gik galt, uden at se det.

  • #141   29. jun 2013 Dem der så det, mente at der var blevet gasset for meget ned, med efterfølgende forøget tryk på forhjulet...

    Det skal siges at uheldet skete, hvor banen var en anelse mærkbar fugtig efter en smule regn 1 time inden...

    Møg ærgerligt for Thomas..:-( Også lidt synd at han ikke kom op på hesten igen. Vi håber ikke modet er helt sluppet op. smiley
    Som jeg ser det køre han rigtig godt, mangler kun troen på egne evner og maskinens formåen i de helt pressede situationer smiley

    Crashpads havde gjort at cyklen var nærmest uskadt, så den investering er vist ikke til at komme uden om smiley

    Kom igen Thomas smiley

    Den ellers meget dygtige instruktør smed sig ned i forsøget på at køre slalom smiley :D så er vi andre ikke længere så bange for at dumme os...

    Mvh Brian


  • #142   1. jul 2013 Hvor på banen smuttede den ? ved depotsvinget ?

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #143   1. jul 2013 Det var i det eneste venstresving der er på banen, hvor det gik lidt ned af så vidt jeg husker.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #144   1. jul 2013 Sådan lige her omkring, tror jeg nok:


    profilbillede
  • #145   1. jul 2013 Nu har jeg ikke kørt der på MC, men det er et sving hvor bilerne understyrer, så passer meget godt med en lowsider.. øv øv.. men op på hesten igen smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #146   1. jul 2013 Syntes bare det er træls det overhovedet er muligt og lowside, længe inden man render tør for dæk, skraber knæ osv. Det har jeg lidt svært ved og forholde mig til. Syntes det er lidt svært og vide hvor grænsen går så.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #147   1. jul 2013 Friktionen i underlaget er jo en stor faktor, så hvorfor er det en overraskelse?

    Det virker som om du har en lidt for teoretisk indgangsvinkel til det at køre mc... smiley


  • #148   1. jul 2013 Thomas.. altså hvis du nu kørte på is, så ville dit dæk smutte ligeså snart din hældning når på 2-3 grader.. og der er jo ikke tale om at du løber tør for dæk, men der er jo ingen friktion.. så forstår ikke at du er overrasket?

  • #149   1. jul 2013 Det er et lidt svært sted på banen (synes jeg). Hvis man ikke er helt tryg, og kommer gennem starten af svinget med ok fart, og ikke bryder sig om at lægge cyklen den smule mere ned som den øgning af farten der sker når man køre lidt ned af kræver. Og i stedet gasser en anelse ned, så er man meget tæt på at cyklen motorbremser, Og blot den mindste smule vægtforskydning her hvor asfalten var en smule glat. Kan betyde en forhjuls udskridning smiley

    Tror den bedste måde at forholde sig til det. er at prøve, Nogle gange er løsningen mere gas. Men det kræver for mange øvelse ( mig selv incl.... )

    Desværre havde Thomas ikke mod på mere, Selv om vi var mange der gerne havde set hans smil efter at have taget svinget med gnister fra fodhvileren smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #150   1. jul 2013 Altså der havde godt nok regnet en time inden, men der blæste og var solskin, så det tørrede hurtigt igen. Jeg må indrømme jeg opfattede banen som helt tør der hvor jeg væltede.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #151   1. jul 2013 Noget andet er, at lidt aftagen på gassen med vægtforskydning til forhjulet, burde efter min tankegang ikke resultere i en forhjulsudskridning?

  • #152   1. jul 2013 Den var også "tør" .. men væsentlig glattere end blot 1,5 timer senere, hvor der ikke længere var nogle af os der havde problemer netop her smiley

  • #153   1. jul 2013 Er svært at sige.. Da jeg var på Jyllandsringen sidste år.. I fugtigt vejr.. Faldt folk som fluer selvom de ikke var i nærheden af fuld nedlægning.. Men simpelthen bare havde for kolde dæk..

    Og præcis samme historie på Knutten.. Ikke i nærheden af fuld nedlægning.. Men kolde dæk var årsagen for et par stk's.. Og på de 2 dage lå jeg bag 3-4 af dem som faldt, hvor cyklen bare forsvandt under dem pga. manglende greb..


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #154   1. jul 2013 Instruktøren som kørte lige foran mig(hurtigere end mig, ovenikøbet), sagde også vi kun kørte 50% af det som vi kunne. Så blev også noget forvirret over hvordan han kan tage svinget med den dobbelte hastighed uden og vælte.

  • #155   1. jul 2013 Hvis du slipper gassen / gasser ned, i et sving med nedlægning... Så fjerner du jo kontakten fra baghjulet til forhjulet.. Og er der så fugtigt eller kolde dæk.. Samt en hård støddæmper..
    Så kunne det jo hurtigt lyde som en opskrift til noget skidt..


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #156   1. jul 2013 Nick
    Ja det var præcis sådan jeg oplevede det, at den bare forsvandt. Registrerede intet før jeg kurede på jorden.


  • #157   1. jul 2013 # Thomas A

    Dem der faldt foran mig kørte heller ikke pisse hurtigt.. Og der var da flere der kørte hurtigere.. Især på Jyllandsringen.. smiley Men igen afhænger jo af de forskellige niveaus som folk er på..
    Og så ville jeg desuden ikke køre om kap med en på en fugtig bane på kolde dæk, hvis han har kørt 4-5 runder forinden og har varme i sine..

    http://www.youtube.com/watch?v=n0v4greHKuI

    Og Keiths Code: Twist of a wrist II - brug en 1½ times tid på dem.. Der er massere af gode forklaringer på hvordan cyklen opfører sig. Alt efter hvad man formår at "dumme" sig med på den smiley og bliver gennemgået kanon godt..


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #158   1. jul 2013 Jeg slap heller ikke gassen, jeg vil tro jeg højest har aftaget gassen med 5% meget blidt, fornemmede ikke den var igang med og motorbremse eller noget. Og hvis jeg havde fjernet vægt fra baghjulet ville det jo være bagenden som smuttede. Jeg vil mene det var forenden som smuttede først.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #159   1. jul 2013 Vi kørte ikke om kap, jeg skulle følge efter ham instruktøren for og se ideal linjen, og se hvad han ellers lavede på cyklen. Og vi havde kørt samme antal runder, og igen jeg opfattede ikke banen som fugtig overhovedet. Men den var jo sikkert noget afkølet af den tidligere regn, samtidigt med der ikke var særligt varmt i luften.

  • #160   1. jul 2013 Var også mere ment som hvis instruktøren har kørt 3-4 runder forinden.. og du lige er kommet ud.. Så skal der bare noget mere til før du kan begynde at køre som ham..
    Og som alle har sagt.. Det kan være så mange ting.. - Jeg syntes bare det kunne lyde som kolde dæk.. Og har instruktøren ikke haft det problem.. Kan det være fordi han har kørt de ekstra runder.. Bedre dæk.. Taget den med mere fart og mindre nedlægning.. Osv. osv.

    - Jeg har kun selv været i jorden da jeg tog mit MC kort.. Men havde en 6-10 udskridninger på Jyllandsringen side år med røven på min.. Da fugtig bane og halv kolde dæk.. + Lidt for ivrig på gassen ud af svingene.. Fik baghjulet til skride.. Der tjente mine to nye dæk virkelig sig selv hjem.

    Men som sagt.. Alle jeg så falde.. Gik i jorden midt på svinget.. Eller en meter eller to forinden midten af svingen.. Hvor de gav den det sidste nedlægning.. Og så skred begge dæk bare væk på et millisekund.. Og de kurede med maskinen hen ad jorden.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #161   1. jul 2013 Ja jeg må hellere ha' sådan nogle S20'ere sutter på også, og nogle crashpads smiley
    Hvilke dæk kørte du med før?


  • #162   1. jul 2013 Kan jeg sku knap nok huske.. Mener det var BT023 på front og baghjul.. Og var jeg ikke skide glade for.. Men de var også de originale dæk som kom monteret på cyklen.. Så de var også ved at være godt oppe i årene..

    Var som en ny MC efter der kom de nye S20 på.. - Men giver du dem lidt gas ud af svingene.. Så holder de knap så længe smiley

    De nye T30 fra Bridgestone bør du også overveje.. Der er mange flere kilometer i dem. Og skulle også have godt greb..

    (Jeg er dog af den holdning. Jeg hellere vil køre 6-12.000km på noget af det bedste. End det dobbelte på det næst bedste..)


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #163   1. jul 2013 Ok. Mine er BT016R, som vist nok er forgængeren til S20. Men efter og ha været nede og ligge, er jeg fløjtende ligeglad med antal km de holder, de skal bare være sticky sticky smiley

  • #164   1. jul 2013 Elementær 2 hjuls teknik..

    Al vægt går fra top at cyklen og mod bundlinien ( hvis man trak en snor fra bund forhjul til bund baghjul)

    Når man køre ligeud, er denne vægt lodret mod underlaget = 0 problem. Når man har nedlægning på bliver denne vægt forskudt, og enertien vil skubbe vægt ud mod en større cirkel end vi bevæger os i.
    Ved max nedlægning tager for og baghjul lige meget vægt ( ca) hvis man så flytter vægt fra bag til forhjul, så vil forhjulet overskride den max vægt det kan klarer i den givne situation ( afhængig af underlag,varme i dæk osv osv) og derfor skride ud........

    Derfor kan man sagtens lave en lowsider med 20% mindre fart end ham foran der tager svinget flot smiley

    Tror bare det er teknik, Bt016r er fine fine dæk til den slags kørsel..


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #165   1. jul 2013 Der står en masse guf om det her:
    (link fjernet)

    Der står bl.a. at hvis man har for lille nedlægnings vinkel, vil man have tendens til og kompensere ved og dreje styret ind af i svinget, derved begynder man og "skubbe" på forhjulet, hvilket giver mindre vejgreb, og derved øger risikoen for en forhjuls lowsider.
    Er også ret sikker på at, instruktøren foran mig var længere nede og ligge end mig.
    Dejligt endelig og få en ide om hvad man måske har gjort forkert smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #166   1. jul 2013 Argh crap, det var motocross teori jeg linkede til der smiley

  • #167   1. jul 2013 Motocross teori er på dette punkt det samme som på asfalt smiley

  • #168   1. jul 2013 Bt016 er et godt sticky dæk, hvis der er bare lidt varme i det,
    Mon ikke du bare skal ta et par trackdays, og stille og roligt få mere fart i cyklen, og et par gode råd fra instruktøren, så kommer knæet i helt af sig selv smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #169   1. jul 2013 Jo det tror jeg da du har ret i. Men nu har jeg da i det mindste haft venstre knæ i asfalten, bare lidt hårdere end planlagt smiley

  • #170   1. jul 2013 Dragten kan klare det, cyklen skal have et sæt crash pads, så er den også fit for fight.. Så er det kun dig vi venter på smiley smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #171   1. jul 2013 Jamen den får crash pads på her når den kommer på værksted smiley

  • #172   1. jul 2013 Skal du med d 24/8 ??

  • #173   1. jul 2013 Hvilket arrangement? Jeg kunne godt trænge til en tur på banen

  • #174   1. jul 2013 Padborg den 11/12 juli? smiley

  • #176   1. jul 2013 Haha troede det var 28 juni...

  • #177   1. jul 2013 Der kørte vi også smiley det var der Thomas lagde sig ned smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #178   1. jul 2013 Mht 24/8, tja det må vi lige se til. Hvis jeg tager med tror jeg i hvert fald jeg tager den helt roligt. Vil gerne lige vente lidt med flere udgifter smiley

  • #180   2. jul 2013 24.08 hvor skal man tilmelde sig ?

  • #181   2. jul 2013 Send en mail til nick på mcnetdrive@live.dk smiley

  • #182   9. jul 2013 jeg lærte det af min kørerlære han gav mig en bane alene til at køre på og jeg måtte ikk stoppe før jeg havde været nede og skrabe fodhvilere... ;D

  • #183   9. jul 2013 fandme en i orden kørelære du havde dig der dennis..

    jeg nåede også at skrabe fodhvileren på deres er5 men går ud fra at frihøjden ikke er så stor.. hvis folk siger knæet kommer i før fodhvileren..


  • #184   17. jul 2013 han havde kørt baneræs i 30 år og syntes at han så meget af ham selv i mig så han måtte lære mig nogle ting eller 2 ;D

  • #185   18. jul 2013 Så er jeg tilmeldt den 24/8 - flere der skal med den dag?

  • #186   22. jul 2013 Fjollet spørgsmål men er dine støddæmperne afstemt efter din vægt både for og bag ellers vil den begynde at "woble"

Kommentér på:
Fatter minus af og lægge min cykel ned i sving!

Annonce