Fatter minus af og lægge min cykel ned i sving! Fatter minus af og lægge min cykel ned i sving!
Tog pappet sidste år og købte mig en helt ny Suzuki GSR 750 streetfighter ting. Den har jeg nu rundet 2700km på, og syntes egentlig det er en dejlig knallert.
Men når jeg har forsøgt og lave ny nedlægnings vinkel rekorder, har jeg flere gange oplevet at bagdækket skrider, og jeg er jo hverken helt eller halvt nede og skrabe knæ endnu! Der er vel godt 5mm af dækkanten der aldrig har været i kontakt med asfalt(den er med 180'er bagdæk).
Hvad tror i jeg gør galt?? Hvordan kommer jeg helt ned og skrabe knæ, uden og lave lowsider på lortet? Jeg har strammet lidt op på fjederforspænding på forgaflen, og gjort den lidt blødere i bag. Kører med det dæktryk som står i manualen (36psi for og 42psi bag). Kom gerne med forslag til hvad jeg kan prøve.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
tag et kursus og få teknikkerne lært rigtigt fra start !
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 684
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
okt 2010
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81
http://www.youtube.com/watch?v=FyR2-gqamYE
Prøv et køreteknisk kursus.
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 29 MC-er: 8 Emner: 109 Svar: 641
Der findes andet end FDM..
Mestersvinger er godt til det formål du søger.. Svingteknik..
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 620
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 620
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 117
FDM 1350 kr pr. dag.
Mestersvinger 1850 kr pr. dag.
Racing for Fun 1600 kr. pr. dag.
FDM er altså billigst af de svingkursus vi har, så det er ikke så dyrt.
Har selv været på FDM for 2 år siden og det var endda med mad.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Hvis du vil have knæet i jorden skal du nok hænge mere af på MCen, altså røven af sædet. Hvis du bare vil have dækket behøver du ikke. Så skal du bare køre hurtigere i svingene og have mere varme i dækkene.
Sådan et par BT016Pro burde da sagtens kunne blive varme nok nu, jeg havde da knæet i jorden et par gange så sent som i søndags, og jeg har BT023 på som er sportstouring dæk.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 74
Det er med instruktør hele dagen igennem, som efter hvert pas giver gode råd.
Min lille ER-6n var en drøm, selv med sporttouring dæk. Jeg var så ked af at jeg havde tekstil tøj på, og ikke min læderdragt med mulighed for den fede fornemmelse når man sætter knæet i asfalten.
På landevej og dækket skrider ud... Det kan være at dækket er for koldt, at der ligger for meget snavs på vejene, du giver for meget gas når du ligger den ned. Og der skal nok være flere jeg ikke skriver på.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.392
Men hvis du vil se en der kan det med sving, og så med røven og alt andet hængende ud, så kik på ham og spørg dine instruktører hvordan det hænger sammen med deres teorier
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 684
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
men dækkene kan du også køre med et stykke sand papir.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Det med og køre hurtigt i sving gør jeg absolut kun i sving hvor der er fuldt overblik, og ingen andre trafikanter. Så det er højest mig selv der kan komme til skade, men det er selvfølgelig også slemt nok. Og er helt enig i, at trackday er det optimale sted og øve sig i den slags.
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Hvem skal jeg lytte til af MiChRev og kim g? For det lyder til de tager sving på vidt forskellige måder!
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
Andet er der ikke at sige.
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
Så lærer man korrekt køreteknik under ordnede forhold. Det der med at ligge og rode rundt ude på offentlig vej, fører ingen steder.
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
Teknikken forbedres ikke ved at sidde på et forum og læse om uvidende menneskers ideer om dæktryk og alt det andet sludder som er kommet frem i den her tråd.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.573
Af sin fætters onkel på den lokale parkeringsplads??
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
og jo man lære mere på bane !! er egen erfaring ! det er sku det optimale sted og blive bedre og få mere køreteknik
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
Det med at bruge dækket fuldt ud og skrabe knæ, er et produkt eller et symptom på at du kører hurtigt og derfor har stor nedlægning i svingene - så hvis ikke din kørestil er rimelig flydende og du kører temmelig frisk til, kan det KUN gå galt. Og det opnår man ikke på 2700km...
Hvis jeg ser gadecykler med dæk der er brugt 100% til kanten, er jeg absolut ikke imponeret, for den pågældende person har ikke forstået at man ved gadekørsel, altid skal have en vis sikkerhedsmargin hele tiden. Kører man til grænsen, så kan man ikke korrigere hvis der sker noget uventet...
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
De fleste MC folk ved godt at slidte dækkanter ikke er et bevis på noget, så hvem er det du vil imponere? De eneste som får stiv diller over at se den slags, er scooter folket nede foran solcenteret eller McDonalds...
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Ja udover for lidt varme, lagde jeg den nok også længere ned end det var nødvendigt, samtidigt med jeg nok ikke kørte hurtigt nok. Der var godt nok mange "nok'er"
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Der er ingen fodgængere fordi de tager bussen som køre hver 2. time, eller kommer i en bil man kan se på 1500m afstand, fordi her er så fladt.
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
1.2 Lær hvordan man sidder på cyklen, det er alfa omega !
2. find en øde landevej med kort græs og godt overblik i begge ender, øv nedbremsning og indsytring, opbyg farten mere og mere i gennem svinget, men kør aldrig over grænsen. Og man kan sagtens skrabe knæet på en P-plads eller en rundkørsel med 30km/t.. men det er ikke formålet, at ramme knæet er et biprodukt af hurtig kørsel, det er ikke målet i sig selv..
3. Tag ud på et sving kursus eller en trackday..
Dine dæk fejler intet, det er et skide godt dæk, jeg har haft et lign dæk på min, og knæet er i asfalten og dækket kørt til kanten i +2 grader..
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Er det synderligt indviklet? Og hvordan "lærer" man det uden og tage på kursus?
Den eneste fornemmelse jeg har fået af det, ved og se twist of the wrist m.m. er, at de flytter den ene balde ud over sædet, og lader benet "hvile" på tanken. Ved ikke hvad de ellers gør.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Keith code fra twist of the wrist anbefaler den synker ca 30% af den fulde vandring, i forhold til fuldt udstrakt, når man sætter sig på den. Dvs på min cykel ca 36mm i front og 40mm i bag. De tal undrer mig bare lidt da alle andre steder anbefaler de den synker mere i front end i bag. Så hvem har ret, Keith code eller alle de andre?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Jeg er bestemt ingen haj til at køre MC som de gravede gutter der kører 10 trackdays om året.. (jeg kører race på 4 hjul i stedet) men jeg er sikker på jeg kan lære dig et par ting hvis du er frisk på en svingtur omkring Randers-Mariager-Grenå hvor jeg ofte kører..
feb 2010
Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Det kan vi sikkert godt finde ud af! Har ca 30 km til Randers.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 521
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 2 Svar: 35
Må i øvrigt give mange af de andre herover ret i, at du bør tage min. 1 banedag. Du lærer dig selv og din cykel meget bedre at kende, og skulle du skrumme af, rammer du ikke en kantsen, et træ, en modkørende bil eller noget andet grumt, som kan slå dig til sprællemand, selv ved lav hastighed!
Og kører man alligevel 'til grænsen' på off. vej, så holder man osse øje med afkørselsforholdene, altså 'hvad rammer jeg, hvis det går galt her...!?'
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 102 Svar: 2.005
http://www.mestersvinger.dk/
Er stedet..
Det er dig (føren) der er begrænsningen, ikke biken.. !
Eat your heart out.
.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Jeg har vist aldrig påstået andet.
Jesper D
Nu er der masser af andre der siger mine dæk er super. Så tror bare jeg beholder dem til de er slidt op. Nej det er ikke slidt fladt på midten.
Sebastian
Dæktryk fortalte jeg om i første indlæg. Om affjedring er ordentligt indstillet ordentligt aner jeg ikke. Det eneste man kan justere er preload på fjedre. Og hver gang mit baghjul har skredet ud, har jeg strammet op i forgaffel, og løsnet fjeder i bag, da det giver mere vægt på baghjulet. Men har desværre en mistanke om at standard kompressions dæmpningen i bag er for hård, hvilket ikke kan indstilles.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
side 2 er vigtig... Få justret din "sag" til en start.
Der er ingen utætheder der giver kølevæske eller olie på dækket? Kig efter små mængder...
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 777
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 116
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 116
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Jeg tænker bare at det lyder underlidt at hjulet skrider ud?.... Selvfølgelig svært at vurdere hvis ikke man har set manden svinge om der er fejl i sving teknikken eller det er noget andet, fx teknisk med mc´en
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 116
Det er altså ikke let at side på et forum og lære at køre race
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
Ud og kør. Evt trackday så er der mange kompetende Menesker der i pitten vil give en hånd med og indstille fjederforspændet eller pre load. Eller dæk tryk.
Du siger du har kørt 2500 km. Det Gjor jeg på min første tur stortset der gik turen til Bruno. Og har vel kørt små 30,000 nu og syntes stadig slet ikke jeg har styr nok på cyklen. Så jeg skal helt sikkert ud og lære af en Master køre og så justere og indstille for hver omgang til man syntes der styr på tingene. Men på en fabriks indstillet maskine må man formode du burde kunne lave alle manøvre det bare spørgsmålet om hvor hurtigt
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.392
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
feb 2010
Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
Hvis du , og alle de andre "racere" bare kunne blive på banerne, kunne de offentlige veje, måske, blive en lille smule mere sikre.......
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
Fakta er at cyklen, fra standard, så rigeligt kan håndtere både fodhvilere og førerens knæ i asfalten uden at være tæt på at vælte.
Jeg har set de første 50 motorcyklister sidde i værste monkey style, og stritte med benene af desperation for at få knæet i jorden - uden succes.
5 minutter i en rundkørsel er alt hvad der skal til for at knæet rører - men måske omkring 4-5 banedage skal der til for at man kører hurtigt nok til at man i realiteten KAN BRUGE DET til andet end gejl foran grillen.
Det er dyrebar køreerfaring som kan bruges til at kende sine og MC'ens grænser stort set til fulde.
Den erfaring kan man så tage med ud på vejen, og bruge det til at føre sin MC med tilstrækkelig sikkerhedsmargin i trafikken.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Tror ikke der er nogen der modsiger dig
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Hvad er det så folk gør galt? Jeg er ret sikker på jeg sagtens kan lowside min længe inden fodhvilere rører ved asfalten.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 357
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 325
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Har fået indstillet preload så godt jeg kunne efter min vægt. Og hold da op en forbedring, syntes den er meget nemmere og styre nu, og har meget mere tillid til den i sving. Dog synker den stadig 42mm i front fra fuldt udstrakt til når jeg sidder på den, men der må strammere fjedre i på et tidspunkt.
Har lidt problemer med og finde ud af hvordan man skal placere røven på sådan en naked/oprejst cykel. Hvis jeg rykker tilbage mod egoskallen, syntes jeg min ene arm bliver lidt for lang. Altså f.eks. i et højre sving, syntes jeg det bliver svært og give kontrastyrings input med højre arm, fordi den er meget strakt. Og rykker jeg frem mod tanken, syntes jeg bare det føles totalt akavet/mærkeligt.
Men det er der sikkert også nogle folk der kan hjælpe med på fredag.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.918
Godt du har valgt en banedag - er det et køreteknisk kursus eller trackday? Mine erfaring er, at køreteknisk kursus er best til at få de grundlæggende færdigheder på plads og så kan man bruge trackdays til at få mere fart i cyklen.
Første gang jeg var på køreteknisk kursus (FDM niveau A) lærte jeg mere på de to dage end jeg havde gjort de forgående 12 år med kørsel på vej...
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Men det er et køreteknisk kursus jeg skal på, så det bliver spændende!
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.918
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
Trådstarter er begynder. Lær nu lige at køre mc først, så kommer resten sgu. Og ja, du skal nok få en røvtur alligevel. Ingen grund til at lede efter den nu ved at "lære over evne".
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Mikkel vejrvært har lige postuleret at ring Djursland først bliver fugtig når vi er færdige
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Jeg kigger lige på vejrudsigten imorgen tidligt, så tager jeg beslutningen der. Men ellers håber jeg i får en kanon dag derude!
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Haha Brian, ser ud til Mikkel vejrvært får ret i sit postulat
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Jeg fatter åbenbart stadig minus på og lægge min cykel ned i sving, eftersom jeg lavede en lowsider i dag på kørekursus. Jeg er dog næsten sikker på det var mit forhjul der smuttede denne gang, så ved ikke om det så bliver kaldt en lowsider. Jeg kunne forstå på instruktøren, at det var relativt sjældent forhjulet som smuttede væk for en. Er der nogen som kan give nogle bud på hvad man kan have gjort galt?
Som jeg selv husker det, havde jeg rimelig meget nedlægning med neutral gas, men uden dækkene blev kørt helt ud, og skrabte heller ikke knæ eller noget. Jeg har tænkt lidt selv på om det kan være fordi jeg har justeret fjederforspænding i forgaflen til max, og dette måske har flyttet for meget af vægten fra front til bag? Eller mener i ikke indstillinger på affjedringen kan betyde så meget, og det var en decideret kørefejl? Jeg fik af vide af de andre, min kropsposition på cyklen var blandt de bedre på banen.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Det skal siges at uheldet skete, hvor banen var en anelse mærkbar fugtig efter en smule regn 1 time inden...
Møg ærgerligt for Thomas..:-( Også lidt synd at han ikke kom op på hesten igen. Vi håber ikke modet er helt sluppet op.
Som jeg ser det køre han rigtig godt, mangler kun troen på egne evner og maskinens formåen i de helt pressede situationer
Crashpads havde gjort at cyklen var nærmest uskadt, så den investering er vist ikke til at komme uden om
Kom igen Thomas
Den ellers meget dygtige instruktør smed sig ned i forsøget på at køre slalom
Mvh Brian
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
Det virker som om du har en lidt for teoretisk indgangsvinkel til det at køre mc...
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Tror den bedste måde at forholde sig til det. er at prøve, Nogle gange er løsningen mere gas. Men det kræver for mange øvelse ( mig selv incl.... )
Desværre havde Thomas ikke mod på mere, Selv om vi var mange der gerne havde set hans smil efter at have taget svinget med gnister fra fodhvileren
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Og præcis samme historie på Knutten.. Ikke i nærheden af fuld nedlægning.. Men kolde dæk var årsagen for et par stk's.. Og på de 2 dage lå jeg bag 3-4 af dem som faldt, hvor cyklen bare forsvandt under dem pga. manglende greb..
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Så kunne det jo hurtigt lyde som en opskrift til noget skidt..
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Ja det var præcis sådan jeg oplevede det, at den bare forsvandt. Registrerede intet før jeg kurede på jorden.
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Dem der faldt foran mig kørte heller ikke pisse hurtigt.. Og der var da flere der kørte hurtigere.. Især på Jyllandsringen..
Og så ville jeg desuden ikke køre om kap med en på en fugtig bane på kolde dæk, hvis han har kørt 4-5 runder forinden og har varme i sine..
http://www.youtube.com/watch?v=n0v4greHKuI
Og Keiths Code: Twist of a wrist II - brug en 1½ times tid på dem.. Der er massere af gode forklaringer på hvordan cyklen opfører sig. Alt efter hvad man formår at "dumme" sig med på den
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Og som alle har sagt.. Det kan være så mange ting.. - Jeg syntes bare det kunne lyde som kolde dæk.. Og har instruktøren ikke haft det problem.. Kan det være fordi han har kørt de ekstra runder.. Bedre dæk.. Taget den med mere fart og mindre nedlægning.. Osv. osv.
- Jeg har kun selv været i jorden da jeg tog mit MC kort.. Men havde en 6-10 udskridninger på Jyllandsringen side år med røven på min.. Da fugtig bane og halv kolde dæk.. + Lidt for ivrig på gassen ud af svingene.. Fik baghjulet til skride.. Der tjente mine to nye dæk virkelig sig selv hjem.
Men som sagt.. Alle jeg så falde.. Gik i jorden midt på svinget.. Eller en meter eller to forinden midten af svingen.. Hvor de gav den det sidste nedlægning.. Og så skred begge dæk bare væk på et millisekund.. Og de kurede med maskinen hen ad jorden.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
Hvilke dæk kørte du med før?
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Var som en ny MC efter der kom de nye S20 på.. - Men giver du dem lidt gas ud af svingene.. Så holder de knap så længe
De nye T30 fra Bridgestone bør du også overveje.. Der er mange flere kilometer i dem. Og skulle også have godt greb..
(Jeg er dog af den holdning. Jeg hellere vil køre 6-12.000km på noget af det bedste. End det dobbelte på det næst bedste..)
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Al vægt går fra top at cyklen og mod bundlinien ( hvis man trak en snor fra bund forhjul til bund baghjul)
Når man køre ligeud, er denne vægt lodret mod underlaget = 0 problem. Når man har nedlægning på bliver denne vægt forskudt, og enertien vil skubbe vægt ud mod en større cirkel end vi bevæger os i.
Ved max nedlægning tager for og baghjul lige meget vægt ( ca) hvis man så flytter vægt fra bag til forhjul, så vil forhjulet overskride den max vægt det kan klarer i den givne situation ( afhængig af underlag,varme i dæk osv osv) og derfor skride ud........
Derfor kan man sagtens lave en lowsider med 20% mindre fart end ham foran der tager svinget flot
Tror bare det er teknik, Bt016r er fine fine dæk til den slags kørsel..
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
(link fjernet)
Der står bl.a. at hvis man har for lille nedlægnings vinkel, vil man have tendens til og kompensere ved og dreje styret ind af i svinget, derved begynder man og "skubbe" på forhjulet, hvilket giver mindre vejgreb, og derved øger risikoen for en forhjuls lowsider.
Er også ret sikker på at, instruktøren foran mig var længere nede og ligge end mig.
Dejligt endelig og få en ide om hvad man måske har gjort forkert
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Svar: 18
Mon ikke du bare skal ta et par trackdays, og stille og roligt få mere fart i cyklen, og et par gode råd fra instruktøren, så kommer knæet i helt af sig selv
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Svar: 18
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 3
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jeg nåede også at skrabe fodhvileren på deres er5 men går ud fra at frihøjden ikke er så stor.. hvis folk siger knæet kommer i før fodhvileren..
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 3
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
okt 2006
Følger: 27 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 82
Fatter minus af og lægge min cykel ned i sving!