Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af choker
  • #1   17. sep 2007 Selv på min gamle sag bruger jeg den næsten aldrig. Kun omvinteren eller hvis den har stået i et par uger. Ellers starter den bare. Nogle gange skal man lige være over den med gashåndtaget de første par sek.

Hvorfor?

• #2   17. sep 2007 forskelligt
    choker baserede maskiner, skal fuld choker (næsten) altid benyttes når de er "kolde"...altså 10 grader fra eller til pga sol er relativt irrelevant når drift temp. er 80-90-95 grader
    I min manual, står der "Altid brug fuld choker ved koldstart, skru ned på ½ når kørsel er igang" osv osv

• #3   17. sep 2007 Niels> Det jeg har fået fortalt, OG læst, er at skal man IKKE eller SJÆLDENT bruge choker...er der noget galt...
    enten at der bliver dryppet benz ned i karburatorerer selv ved stop ell.lign.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #4   17. sep 2007 Hurra for indsprøjtning. smiley

• #5   17. sep 2007 Kommer helt an på hvilken maskine du har smiley

Min har 3 indstillinger for choker, bruger jeg 1. trin starter den altid..! Bruger aldrig de andre..

• #6   17. sep 2007 Andy> Og så er der os med trinløst smiley

• #7   17. sep 2007 Jeg giver 3/4 choker hvergang den har stået i mere end et par timer.
    Der står den lige i et par minnuter til den begynder at stige i omdr.
    så tager jeg choker helt af og køre resten varm.

• #8   17. sep 2007 Jeg giver min fuld choker når jeg starter den, og skruer straks ca. halvt ned da den ellers tager 3-4k omdrejninger i tomgang. Når jeg så har kørt et en kilometer slår jeg den helt fra.

• #9   17. sep 2007 Bruger altid choker. . . og lukker den ned næsten med det samme
    Hvis det er koldt gør jeg som "LunD"

tidligere ejer brugte aldrig choker

• #10   17. sep 2007 bruger choker når det er koldt 15 grader eller derunder... kører et minuts tid og slår den så helt fra... nogle gange glemmer jeg at bruge den. er det koldere en 10 grader... er det en klar fordel at bruge den da den ellers ikke rigtig gider vågne...

• #11   17. sep 2007 Smider fuld choker på, medmindre jeg har været ude og køre under en time forinden, og kører indtil den holder ca. 2k omdrejninger i tomgang, hvor jeg slår den fra mens jeg kører.

• #12   18. sep 2007 på min,mener jeg at ha læst, at man skal bruge choker,ved koldstarter. Man skal så justere chokeren til at holder2000 omdr.så det gør jeg indtil den har kørt nogle få km...

• #13   18. sep 2007 Jeg kan ikke se under 3000 rpm :-S
    Så jeg gætter....

• #14   18. sep 2007 Jeg har faktisk ikke brugt min endnu i denne sæson.
    Første gang efter jeg købte min CBR satte jeg faktisk ½ choker på for at starte den ( havde stået et par dage ) og jeg fik den næsten druknet - den havde slet ikke behov for choker.

Principielt kan det være lige meget bare den starter med det samme. Den eneste funktion chokeren har er at forsyne motoren med mere benzin end luft ved koldstart for at sikre at den starter med det samme.
    Den har intet med mere eller mindre slitage at gøre.

• #15   20. sep 2007 Bruger aldrig min... Den drukner under start når den har stået stille mere end 2 dage UDEN choker...nogle ideer sådan off topic:o)

• #16   20. sep 2007 @Bjarne hvis den drukner uden choker efter at have stået et par dage men du ellers ingen problmer har vil det være en god ide at rense flyderventilerne i karburatorernes bundkar evt. skifte dem.

Ang. Subj. Så er det jo som Christian B skriver kun lige for at få liv i motoren og når motoren er startet skrues chokeren lige så stille ned så motoren holdes på alm. tomgangshastighed.
    Jeg bruger min til lige at få liv i en kold motor og slår den fra så snart jeg sætter igang.

Kommentér på:
Brug af choker

Annonce