Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  V-Power
  • #1   13. jun 2008 ... (sshh... prøver at lytte med) smiley

• #2   13. jun 2008 Min kører lidt længere på literen på V-power. Om det kan betale sig med hensyn til den ekstra pris har jeg dog ikke lige regnet på. Kender flere der har haft samme oplevelse.

• #3   13. jun 2008 Min turbokawa kører markant bedre. kan køre med ca 0,2bar mere i tryk uden tændingsbanken.
    Forskellen synes jeg er værd at betale for.
    -MEN, har ikke kunne mærke forskel når jeg kører andre cykler, eller i bil. Ydelsesmæssigt.

Jonas

• #4   13. jun 2008 Har set flere test på selv samme. På en moderne motor er der ingen grund til det. På en Guzzi fik den 1,5hk ekstra, selv fra ny af.
    På ældre slidte/tilsodet motorer var der noget at hente, pga den rensende effekt, men der var ingen grund til at bruge det hver gang.

Nogen bilder sig dog ind, at fordi oktantallet er højere, så giver det mere effekt. Og denne uvidenhed sælger også.

• #5   13. jun 2008 Det er klart, at det øgede oktantal er værdifuldt i bl.a den turbo-kawa der bliver nævnt længere oppe, men generelt er der ingen grund til at køre på noget højere oktantal end instruktionsbogen foreskriver. Derfor bliver jeg ved med at køre på 92 oktan på min DL 1000!

• #7   13. jun 2008 Fandt dette. "Man skal heller ikke tro, at
    der er mere „power” i V-Power
    end i almindelig benzin. En
    velfungerende bil, der ikke har
    tilsodede ventiler, yder lige
    meget på almindelig blyfri
    benzin som på V-Power.
    Men har bilen derimod problemer
    med dårlig eller uregelmæssig
    motorgang, kan det
    være et forsøg værd at tanke VPower
    et par gange eller tilsætte
    et rensende benzinadditiv inden
    et besøg på et FDM Testcenter
    eller et værksted." Citat fra FDM:

• #8   13. jun 2008 Rolig nu ik..

Den nye V-Power er alså 99oktan ! hvor den gamle var 97Ooktan.

jeg vil nu os sige på en mc kan det nok ik gi meget men Turbo biler kan det give en del og lettere tunet biler virker det.

På mc kan jeg mære det med den nye 99oktan det noget der giver go respons. Men hvis det skla testes så køre en tankfuld og fyld så op med en til. Før kommer det ik til sin ret. Mcen skal lige have lov tila t stille sig ind. Men på bil med Turbo giver det noget.

• #10   13. jun 2008 Det er fuldstændig det samme som Statoils Ultima 95..

Personligt vil jeg aldrig tanke den slags benzin.. jeg burde hælde blyfri 92 på dyret. Men jeg kan godt lide Bio95, da den holder kondensvandet væk fra tankens inderside, da benzinen har tilsat sprit. Af samme årsag udleder man mindre CO2

I disse tider tanker jeg hvor der er billigst.. men der er næsten ingen forskel.. Helst Bio95 smiley

• #11   13. jun 2008 Det er godt nok på biler men kik.

http://www.scoobyblog.com/2006-11-28/video-5th-gear-report-fuels-and-bhp-feat-impreza-sti

• #13   13. jun 2008 Jeg kan ikke mærke forskel på min Ducati, men jeg kan lugte forskel på udstødningsgassen, når den holder i tomgang. Det gider jeg dog ikke betale ekstra for - men:

Jeg har et andet tip, der måske kunne være interessant i denne sammenhæng...

Jeg købte for længe siden noget benzinadditiv hos mekonomen. Det hældte jeg lidt af på min Ducati forleden, da jeg fik en lille smule vand i tanken, da jeg tog tankdækslet af efter at have vasket den. Dette skulle absorbere vand, så jeg tænkte... hva faen - jeg prøver lige... Tanken var halvt fuld af alm Shell 95 blyfri, og jeg doserede dobbelt i forhold til beskrivelse på etiketten...

-Og her må jeg konstatere, at cyklen var MARKANT kvikkere bagefter! - Og det er ikke bare gazzz!

• #14   13. jun 2008 Da 5th gear testede det, var der næsten intet eller meget lidt at hente på den højere oktan, på alm. suge-motorer, men på turbo var der faktisk en del at hente, hvilket også er blevet nævnt længere oppe i tråden.

• #15   13. jun 2008 Mr Green: Om det er 97 eller 99 oktan er uden betydning for en alm MC motor. 95 oktan rækker til alle. Ingen gevinst ved at hælde 99 oktan på. Kan man mærke forskel skyldes det er der i 99 oktan er tilsat placebo....

• #16   13. jun 2008 Jeg ved ikke hvad der er i det additiv, men det er det her:

(link fjernet)

• #17   13. jun 2008 Haha jesper den var god smiley

Til det der additiv står der "Tilsættes brændstoffet ved hver tankning."
    Kan det ikke blive for meget ad det gode? Hvorfor gjorde tankstationerne det så ikk? fordi det er for dyrt?

• #18   13. jun 2008 Ja, det er da ret dyrt - jeg mener at jeg betalte omkring 100,- for flasken...

• #19   13. jun 2008 Hehe ja okay.. nok derfor så smiley Hvad skal blandingsforholdet være ?

• #20   13. jun 2008 Jeg skal have min i "bænk" nu her inden længe, så skal jeg lave forsøget 92 kontra V-power 99.. jeg regner dog med at der er lidt at hente, da jeg har hævet kompressionen på min knallert

• #21   13. jun 2008 En sjat svarende til en snaps - ca. 2 cl til 10-12 liter...

Det er ikke det der står på flasken, men det jeg gav min...

• #22   13. jun 2008 Kun en snaps... Ja det lyder da som en gang super-explosive-junlge-juice det der. og hvis en liter koster 100 kr.. Hmm det kunne måske godt svare sig.

• #23   13. jun 2008 hvad er ulemperne så?

• #24   13. jun 2008 Har ingen anelse - på flasken står der 5 cl pr. 60 l benzin, så det passer med 1 cl til 12 liter - der hældte jeg 2 cl i..... ca...

Men den går altså bare bedre nu! smiley

• #25   13. jun 2008 Jeg kører længere på V-power eller andet høj-oktan benzin ca. 1,2-1,8 km/l . Kan ikke mærke nogen større forskel i træk eller motorgang.

• #26   13. jun 2008 hvis man ska ha fordel med højerek oktan tal, kræver det at motoren er justeret efter det, altså hovedsageligt tændingen(har med mine tidligere biler lavet flere forsøg på rullefelt) det kommer endnu mere til sin ret på motorer med turbo, både biler og mc, da man ka lade højere tryk uden at få tændingsbanken. og med det højere tryk kommer saføli højere effekt.(men igen ska det hele justeres ind med netop den pågældene benzin i tanken) har man en multijusterbar motorstyrings enhed, ka man være smart at lave to forskellige maps, et til alm 95 og et til nu 99oktan, så ka man skifte mellem de to programmer alt efter hvilken benz man smider på. eller skal det være endnu vildere, så noget rigtig race benz med methanol i, som så saføli os har sit eget program...

• #27   13. jun 2008 Biker Andy
    "Men jeg kan godt lide Bio95, da den holder kondensvandet væk fra tankens inderside, da benzinen har tilsat sprit. Af samme årsag udleder man mindre CO2"

vil lige gøre dig opmærksom på at at spritten der er tilsat ikke kan sammenlignes med karburatorsprit. det skyldes at den indgår i i en kemisk reaktion der fastholder den i benzinen.. du skal altså stadigvæk tilføre karburatorsprit om vinteren. smiley

• #28   13. jun 2008 jeg har prøvet det i min båd som er en 2-takter.. og der var noget at mærke...

• #29   13. jun 2008 Jesper Vejle:

Der er du nu nok galt afmarcheret:-)

Karburatorsprit er isopronanol. I Bio95 er der ethanol.

I begge tilfælde er der tale om en rent fysisk blandig. Der er intet i benzin, der er en blanging af isomere alkaner, der reagerer med alkoholer.

Begge alkoholer kan brænde og i beskedne mængder 3.8% skader de ikke noget. Bio 95 er tilsat ethanol udvundet af plantematerialer, som "har en langt hurtigere kuklstofcyklus, en mineralske kulbrinter - dermed mindre CO2 belastning.

Den effkt Andy referer til er alkoholens evne til at "emulgere" vand ind i benzinen, således at det medafdampes ved forbrændig frem for at ligge adskilt i den nederste fase i et to-fasesystem i maskinens brændstofsystem. Det gør Bio95 eksakt lige så effektivt som al anden benzin tilsat isopropanol:-)

• #30   13. jun 2008 knud

jeg ved udemærket godt hvad der er i benzin tak, jeg har kemi på højt niveau.
    har såmænd diskuteret netop dette til finalen for unge forskere 2008 med nogle gutter der havde lavet hvad der svarer til "bio91". deres benzin med 9% sprit kan ikke emulgere med vand.. først havde jeg samme indstilling til det som dig, at det måtte da være det samme som karburatorsprit, men han demonstrerede det for mig ved at hælde vanddråber i, og man kunne tydeligt se hvordan vandet sank til bunds på trods af 9% ethanol.

husk karburatorspritten!

• #31   13. jun 2008 Du skal ikke blive fornærmet Jesper smiley

Alle flerfase systemer kan have koncentrationsområder, hvor der dannes homogene systemer og derefter andre koncentrationsområder, hvor de igen adskilles.

Benzin - sprit og vad er et af de helt klassiske eksempler på dette. Et andet er paraffinolie, glycerol og vand, som er og har været meget anvendt i lægemiddeelfremstilling - af samme grund:-)

Skrap kemiker som dig: spørg lige dig selv, hvilken kemisk reaktion, der skal ske mellem isooktan(eller en hvilken som helst anden alkan) og ethanolderefter fastholde alkanens fysiske og kemiske egenskaberl

Og så skal det stadig være en rimelig stabil forbindelse?

Og så skulle du måske også forklare, hvorfor så mange herinde, hvcert eneste forår og efterår løser kondensproblemer på netop denne måde:-)

Forresten - hvis jeg nu solgte bio95, ville jeg da også gerne have den meromsætning, der stammer fra karburatorsprit:-)

Det er dæleme et brændstof med noget dækningsbidrag i smiley

• #32   13. jun 2008 Forresten:

Det med homogenisering og faseadskillelse er netop en af årsagerne til, at man siger, at isopropanol kan anvendes i området 2-3 op til 8 %.

Ethanol anvendes i et lidt snævrere interval. Egentlig ret logisk,,ide den højere polaritet giver andre opløselighedsparametre i benzin.

Og så for at komme til bage:

Jeg har prøvet diverse forskellige Hyperbenziner i samtlige hustandes køretøjer så længe de har eksisteret. Jeg har aldrig set forskelle i andet end prisen:-)

Jeg kan godt forestille mig, at det gør en forskel på meget højtydende og højt komprimerede motorer.

• #33   13. jun 2008 tryk 4 for et musikspørgsmål smiley

• #35   13. jun 2008 Jesper (Vejle) R: Tal nu lidt pænt til Knud.
    Jeg er jeg er ret sikker på, at han har lidt mere indsigt i kemiens verden, end du har, selvom du har det må meget meget højt niveau, og været med til det der unge-forskere-halløj smiley Og bestemt heller ikke for at fornærme dig smiley

Samtidig trykker jeg 7, for et elektronikspørgsmål smiley Eller 6 for et kemispørgsmål, der vedrører elektronik smiley

• #36   14. jun 2008 Hva "Søren" Jesper, det var jo dig med Single 500'eren ;o)

For at gå tilbage, så anvender jeg stadigvæk Bio95 benzinen, også i denne tid. De fugtige regnvejrs nætter håber jeg det også kan klare.. Har haft det adskildt og renset efter en gang.. det er "træls" :oD

Men jeg fik da lært endnu mere her fra Knud's ord, men konklutionen på dette er dog at Bio95 ikke er helt dumt igen..

Husk Jesper, at Knud er en meget flink og rar mand ;o) Misforstå ikke disse svar - det er jo uhyr interessant !

• #37   14. jun 2008 Ulrik
    jeg var ikke med i år, men derimod sidste år. I år har jeg været til europamesterskaberne, og verdensmesterskaberne hvor det blev til en sølvmedalje ved grand awards, en asteroide, en andenpræmie og en førstepræmie ved special awards, og den internationale miljøpris for "sustainable development"
    jeg indrømmer gerne at kemi ikke er min spidskompetence!. min kammerat Christoffer derimod, vandt førstepræmie ved verdensmesterskaberne, med et projekt om BIOETHANOL. han ved med andre ord så meget om det at mange forskellige selvskaber prøver at få grabberne i hans viden. han er ansat hos Risø nu, hvor han skal lave uddannelsesmateriale om biomasse.
    det er ham jeg har mit lille stykke info fra.
    vi kan godt vende denne tråd til en videnskabelig diskussion om kemiske processer i benzin/vand blandinger, men til hvad nytte? jeg har set med mine egne øjne hvordan vanddråber ligger sig på bunden af en kolbe med biobenzin, og vælger derfor at bruge karburatorsprit smiley
    hvad i selv vælger er jo ganske op til jer selv, og hvis biken kan køre uden karburatorsprit, skal den da bare det smiley

• #38   14. jun 2008 Jesper, du har set det i din såkaldte "bio91". Du vil formentlig også se det i en "Bio 99", måske i en "Bio 92" og en "Bio98" - forudsat tallene nu er isooktanprocenter., men der i mellem sker det ikke,

Slet ikke, hvis man ryster beholderen smiley

En af de helt store udfordringer ved biler, der skal håndtere op til 20 % alkohol (laves allerede i dag af Saab, Volvo og Ford) er øget varme udvikling. Et andet og lidt mindre er vandudskillelse, fordi man falder langt uden for det homogene område for trekomponent systemet.

• #39   14. jun 2008 Jesper (Vejle) R: jaah, du er meget dygtig, kan jeg se. Og vær du bare glad for det smiley

Men karburator? Bruger man ikke indsprøjtning da? smiley

• #40   14. jun 2008 Men Ulrik:-)

En benzin indsprøjtning er nu heller ikke altid særlig begejstret for kondensvand:-)

• #41   14. jun 2008 Knud: Hvad ved jeg smiley Alt jeg ved, er at man sangtens kan opløse et plastikbægre nede i tanken, og køre videre på det. Selv om jeg var lidt smånervøs smiley

• #43   14. jun 2008 LOL Ulrik:

Du har helt ret, kan det først opløses og "puttes in i forbrændingskamrene i opløst form, så skal det såmænd nok også lade sig fyre af, i hvert fald nåpr det bare sker lejlighedsvis:-)

Jeg har ladet mig fortælle, at selv det gamle sabotagetrick med sukker i benzinen ikke er andet end en skrøne:-)

• #44   14. jun 2008 Knud: Ja, det virker nu meget godt. Kom til det en dag, hvor jeg stod og manglede en tragt til at hælde noget benzin i tanken med. Så man må jo lave en improviseret tragt, og det første der spotter mit øje er et af disse plastikbægre som man bruge i børnehaven, til at drikke næsten harmløst saftevand af. To sek efter er bunden skåret af, og den nederste del er proppet ned i åbningen af tanken, 5 sek senere er bægret opløst og røget ned i tanken, og der er benzin ud over det hele.

Så lærte jeg det smiley

• #45   14. jun 2008 Nu vi er ved benzin, og der er så mange der ved noget om det, så plejer jeg altid at tanke blyfri 95 på min gs500 - er det lige så godt med blyfri 92? Hvis det er et fedt, kan man jo ligeså godt tage det billigste.

• #46   15. jun 2008 du skal tage det der står i don manual?! smiley

• #47   15. jun 2008 Christian: Ja, den kan også køre på 92 oktan.

• #48   15. jun 2008 @Nicolai smiley L Første trommeslager i Kiss var Peter Criss (f. Peter Crisscoula :0)

Kommentér på:
V-Power

Annonce