2.622 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
43 Svar
V-Power V-Power
Er der nogen der kan mærke forskel fra almindelig benzin og V-Power fra shell? Er det bare salgs gas eller er det meget bedre at fylde V-Power benzin på sin motorcykel?
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 80 Svar: 679
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 29
okt 2004
Følger: 62 Følgere: 190 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 806
Forskellen synes jeg er værd at betale for.
-MEN, har ikke kunne mærke forskel når jeg kører andre cykler, eller i bil. Ydelsesmæssigt.
Jonas
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
På ældre slidte/tilsodet motorer var der noget at hente, pga den rensende effekt, men der var ingen grund til at bruge det hver gang.
Nogen bilder sig dog ind, at fordi oktantallet er højere, så giver det mere effekt. Og denne uvidenhed sælger også.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 61
der er mere „power” i V-Power
end i almindelig benzin. En
velfungerende bil, der ikke har
tilsodede ventiler, yder lige
meget på almindelig blyfri
benzin som på V-Power.
Men har bilen derimod problemer
med dårlig eller uregelmæssig
motorgang, kan det
være et forsøg værd at tanke VPower
et par gange eller tilsætte
et rensende benzinadditiv inden
et besøg på et FDM Testcenter
eller et værksted." Citat fra FDM:
sep 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 100
Den nye V-Power er alså 99oktan ! hvor den gamle var 97Ooktan.
jeg vil nu os sige på en mc kan det nok ik gi meget men Turbo biler kan det give en del og lettere tunet biler virker det.
På mc kan jeg mære det med den nye 99oktan det noget der giver go respons. Men hvis det skla testes så køre en tankfuld og fyld så op med en til. Før kommer det ik til sin ret. Mcen skal lige have lov tila t stille sig ind. Men på bil med Turbo giver det noget.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Personligt vil jeg aldrig tanke den slags benzin.. jeg burde hælde blyfri 92 på dyret. Men jeg kan godt lide Bio95, da den holder kondensvandet væk fra tankens inderside, da benzinen har tilsat sprit. Af samme årsag udleder man mindre CO2
I disse tider tanker jeg hvor der er billigst.. men der er næsten ingen forskel.. Helst Bio95
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 8 MC-er: 11 Emner: 73 Svar: 108
http://www.scoobyblog.com/2006-11-28/video-5th-gear-report-fuels-and-bhp-feat-impreza-sti
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Jeg har et andet tip, der måske kunne være interessant i denne sammenhæng...
Jeg købte for længe siden noget benzinadditiv hos mekonomen. Det hældte jeg lidt af på min Ducati forleden, da jeg fik en lille smule vand i tanken, da jeg tog tankdækslet af efter at have vasket den. Dette skulle absorbere vand, så jeg tænkte... hva faen - jeg prøver lige... Tanken var halvt fuld af alm Shell 95 blyfri, og jeg doserede dobbelt i forhold til beskrivelse på etiketten...
-Og her må jeg konstatere, at cyklen var MARKANT kvikkere bagefter! - Og det er ikke bare gazzz!
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
(link fjernet)
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
Til det der additiv står der "Tilsættes brændstoffet ved hver tankning."
Kan det ikke blive for meget ad det gode? Hvorfor gjorde tankstationerne det så ikk? fordi det er for dyrt?
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Det er ikke det der står på flasken, men det jeg gav min...
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Men den går altså bare bedre nu!
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 89 Svar: 799
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
"Men jeg kan godt lide Bio95, da den holder kondensvandet væk fra tankens inderside, da benzinen har tilsat sprit. Af samme årsag udleder man mindre CO2"
vil lige gøre dig opmærksom på at at spritten der er tilsat ikke kan sammenlignes med karburatorsprit. det skyldes at den indgår i i en kemisk reaktion der fastholder den i benzinen.. du skal altså stadigvæk tilføre karburatorsprit om vinteren.
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Der er du nu nok galt afmarcheret:-)
Karburatorsprit er isopronanol. I Bio95 er der ethanol.
I begge tilfælde er der tale om en rent fysisk blandig. Der er intet i benzin, der er en blanging af isomere alkaner, der reagerer med alkoholer.
Begge alkoholer kan brænde og i beskedne mængder 3.8% skader de ikke noget. Bio 95 er tilsat ethanol udvundet af plantematerialer, som "har en langt hurtigere kuklstofcyklus, en mineralske kulbrinter - dermed mindre CO2 belastning.
Den effkt Andy referer til er alkoholens evne til at "emulgere" vand ind i benzinen, således at det medafdampes ved forbrændig frem for at ligge adskilt i den nederste fase i et to-fasesystem i maskinens brændstofsystem. Det gør Bio95 eksakt lige så effektivt som al anden benzin tilsat isopropanol:-)
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
jeg ved udemærket godt hvad der er i benzin tak, jeg har kemi på højt niveau.
har såmænd diskuteret netop dette til finalen for unge forskere 2008 med nogle gutter der havde lavet hvad der svarer til "bio91". deres benzin med 9% sprit kan ikke emulgere med vand.. først havde jeg samme indstilling til det som dig, at det måtte da være det samme som karburatorsprit, men han demonstrerede det for mig ved at hælde vanddråber i, og man kunne tydeligt se hvordan vandet sank til bunds på trods af 9% ethanol.
husk karburatorspritten!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Alle flerfase systemer kan have koncentrationsområder, hvor der dannes homogene systemer og derefter andre koncentrationsområder, hvor de igen adskilles.
Benzin - sprit og vad er et af de helt klassiske eksempler på dette. Et andet er paraffinolie, glycerol og vand, som er og har været meget anvendt i lægemiddeelfremstilling - af samme grund:-)
Skrap kemiker som dig: spørg lige dig selv, hvilken kemisk reaktion, der skal ske mellem isooktan(eller en hvilken som helst anden alkan) og ethanolderefter fastholde alkanens fysiske og kemiske egenskaberl
Og så skal det stadig være en rimelig stabil forbindelse?
Og så skulle du måske også forklare, hvorfor så mange herinde, hvcert eneste forår og efterår løser kondensproblemer på netop denne måde:-)
Forresten - hvis jeg nu solgte bio95, ville jeg da også gerne have den meromsætning, der stammer fra karburatorsprit:-)
Det er dæleme et brændstof med noget dækningsbidrag i
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det med homogenisering og faseadskillelse er netop en af årsagerne til, at man siger, at isopropanol kan anvendes i området 2-3 op til 8 %.
Ethanol anvendes i et lidt snævrere interval. Egentlig ret logisk,,ide den højere polaritet giver andre opløselighedsparametre i benzin.
Og så for at komme til bage:
Jeg har prøvet diverse forskellige Hyperbenziner i samtlige hustandes køretøjer så længe de har eksisteret. Jeg har aldrig set forskelle i andet end prisen:-)
Jeg kan godt forestille mig, at det gør en forskel på meget højtydende og højt komprimerede motorer.
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Jeg er jeg er ret sikker på, at han har lidt mere indsigt i kemiens verden, end du har, selvom du har det må meget meget højt niveau, og været med til det der unge-forskere-halløj
Samtidig trykker jeg 7, for et elektronikspørgsmål
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
For at gå tilbage, så anvender jeg stadigvæk Bio95 benzinen, også i denne tid. De fugtige regnvejrs nætter håber jeg det også kan klare.. Har haft det adskildt og renset efter en gang.. det er "træls" :oD
Men jeg fik da lært endnu mere her fra Knud's ord, men konklutionen på dette er dog at Bio95 ikke er helt dumt igen..
Husk Jesper, at Knud er en meget flink og rar mand ;o) Misforstå ikke disse svar - det er jo uhyr interessant !
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
jeg var ikke med i år, men derimod sidste år. I år har jeg været til europamesterskaberne, og verdensmesterskaberne hvor det blev til en sølvmedalje ved grand awards, en asteroide, en andenpræmie og en førstepræmie ved special awards, og den internationale miljøpris for "sustainable development"
jeg indrømmer gerne at kemi ikke er min spidskompetence!. min kammerat Christoffer derimod, vandt førstepræmie ved verdensmesterskaberne, med et projekt om BIOETHANOL. han ved med andre ord så meget om det at mange forskellige selvskaber prøver at få grabberne i hans viden. han er ansat hos Risø nu, hvor han skal lave uddannelsesmateriale om biomasse.
det er ham jeg har mit lille stykke info fra.
vi kan godt vende denne tråd til en videnskabelig diskussion om kemiske processer i benzin/vand blandinger, men til hvad nytte? jeg har set med mine egne øjne hvordan vanddråber ligger sig på bunden af en kolbe med biobenzin, og vælger derfor at bruge karburatorsprit
hvad i selv vælger er jo ganske op til jer selv, og hvis biken kan køre uden karburatorsprit, skal den da bare det
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Slet ikke, hvis man ryster beholderen
En af de helt store udfordringer ved biler, der skal håndtere op til 20 % alkohol (laves allerede i dag af Saab, Volvo og Ford) er øget varme udvikling. Et andet og lidt mindre er vandudskillelse, fordi man falder langt uden for det homogene område for trekomponent systemet.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Men karburator? Bruger man ikke indsprøjtning da?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
En benzin indsprøjtning er nu heller ikke altid særlig begejstret for kondensvand:-)
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Du har helt ret, kan det først opløses og "puttes in i forbrændingskamrene i opløst form, så skal det såmænd nok også lade sig fyre af, i hvert fald nåpr det bare sker lejlighedsvis:-)
Jeg har ladet mig fortælle, at selv det gamle sabotagetrick med sukker i benzinen ikke er andet end en skrøne:-)
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Så lærte jeg det
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 31
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 660
V-Power