3.975 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

isolering af garage + Gipsvæg & Guitar isolering af garage + Gipsvæg & Guitar

Hey....

Jeg har en garage der her om vinteren bliver lidt kold at være i. Vægene er ikke isoleret og taget (med rejsning) ej heller. Hvis jeg skal lave en billig storm p løsning, vil det så hjælpe at stoppe alle hullerne mellem taget (eternit plade med bølger) og træet.... ? Jeg bruger normal en petroliums ovn til at varme mig lidt med i vintermånederne.

Skal derudover ha mine guitarer op at hænge, men er i tvivl om en "gips/pap" væg (et 1969 type hus) kan holde til det ? Nogen der ved hvad jeg skal bruge ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  isolering af garage + Gipsvæg & Guitar
  • #1   12. okt 2008 Hej Søren.

Kan du ikke ligge nogle billeder ind af rummet du skal have isoleret, så bliver det nemmere at rådgive dig - både af vægge og tagkonstruktion.

Mvh. Henrik (Udd. TA i bygg. & anlæg)

• #2   12. okt 2008 Hey Henrik... Smutter lige i garagen, og tager et par stykker..... Laver et link til fotoalbumet inden så længe smiley

• #3   12. okt 2008 Det er bare super,- jeg vil ikke love dig jeg kikker på det i aften (uret ringer igen kl 04.50) men kikker på dit projekt i morgen aften - så vil jeg prøve at komme med den bedste (økonomiske) fornuftig fungerende løsning.
    fortsat god aften.
    Henrik.

• #4   12. okt 2008 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8892

Ovenfor er linket til fotos.... tekst til et par af billederne smiley

Søren

• #6   13. okt 2008 Jacob... NEJ, de skal sgi ikke i garagen !!!! smiley Mente bare man kunne få sådan nogle ekspansions skruer, som ville kunne holde ?!?! Har et stort stativ stående og vil gerne frigøre lidt plads på gulvet.... Hmm BIG TIME

• #9   13. okt 2008 Sjældent at der blev brugt gipsvægge i 1969 - er du sikker på, at det ikke er gasbeton ??
    I så fald er jeg næsten sikker på, at det er en væg, der er sat op senere.
    Du kan evt. sømme et tyndt søm gennem væggen - hvis modstanden forsvinder efter 12 - 13 mm er det en gipsvæg.
    Gasbeton-vægge er rimelig skruefast.

• #13   13. okt 2008 Janus
    Det er jeg bekendt med - men læs hvad jeg skriver: "Sjældent at der blev brugt gipsVÆGGE i 1969". Vist ikke mange vægge du er stødt på fra den tid ??
    De startede med at lave loftplader hos DANOGIPS i 1968.

Mr. Bond
    (Extømrer og tømmerhandler gennem 25 år)
    ;O)

• #15   13. okt 2008 Nok om de spader!
    Skal du bruge det høje rejs på taget til noget?
    Alt din varme stiger jo lige til vejrs, og ud til fuglene!
    Du bliver nødt til at klappe gipsplader op under bjælkerne, og så isolere samt at tætne der mellen bjælker og tag!
    Gipsplader koster kun en 50ér skykket, og hvis det ikke skal ligne en million bagefter, er det da vejen frem! Det er da lige til at få drivis i nosserne at at skulle gå der ude her til vinter og rode med sagerne!

• #16   13. okt 2008 Pas.......!!
    Har aldrig stødt på det her i Jydeland, førend midt-halvfjerdserne !!
    ;O)

• #18   13. okt 2008 har rummet skiftende temperature og/eller variende luftfigtighed har guitarene intet at gøre der. træet kommer til at slå sig og blive båndfalske... i bedste fald. en gipsvæk kan sagtens holde guitare... bare brig rette ravplugs

• #19   13. okt 2008 Hey jungs....

Så har "ti tommelfingre" været i gang i dag, og Spaderne hænger fint på væggen ! Rigtige ravplugs er købt, og de holder !!! Har nærmest hængt i dem !! Mine spader skal saaaatme ik styrte ned - Læs...KATASTROFE !

Tror ik det er gips, lød dog sådan da jeg gik rundt og bankede...Tror nærmere det er en slags "træ-agtigt" skelet..hehe ?!?!?! MEN de hænger som de skal.

Mht. til den kære garage, så er der havlet ind med forslag til hvordan og hvorledes - Tusind tak for de mange svar og forslag, fedt, at sådan et forum her også kan bruges til "dumme spørgsmål" !!!!!

Har ikke helt afgjort hvad jeg gør endnu... har nok af ovenstående forslag at kunne gå i gang med smiley

• #20   13. okt 2008 Hej Søren.
    Lækker garage du har dig,- hvis du ikke allerede har fået den hjælp du behøver så er jeg stadig frisk, men jeg tror næsten Janus S. har skrevet det der skal skrives.
    Mvh. Henrik

Kommentér på:
isolering af garage + Gipsvæg & Guitar

Annonce