3.975 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
isolering af garage + Gipsvæg & Guitar isolering af garage + Gipsvæg & Guitar
Hey....
Jeg har en garage der her om vinteren bliver lidt kold at være i. Vægene er ikke isoleret og taget (med rejsning) ej heller. Hvis jeg skal lave en billig storm p løsning, vil det så hjælpe at stoppe alle hullerne mellem taget (eternit plade med bølger) og træet.... ? Jeg bruger normal en petroliums ovn til at varme mig lidt med i vintermånederne.
Skal derudover ha mine guitarer op at hænge, men er i tvivl om en "gips/pap" væg (et 1969 type hus) kan holde til det ? Nogen der ved hvad jeg skal bruge ?
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 225
Kan du ikke ligge nogle billeder ind af rummet du skal have isoleret, så bliver det nemmere at rådgive dig - både af vægge og tagkonstruktion.
Mvh. Henrik (Udd. TA i bygg. & anlæg)
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 5 Emner: 179 Svar: 840
mar 2007
fortsat god aften.
Henrik.
jul 2007
Ovenfor er linket til fotos.... tekst til et par af billederne
Søren
jul 2007
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
I så fald er jeg næsten sikker på, at det er en væg, der er sat op senere.
Du kan evt. sømme et tyndt søm gennem væggen - hvis modstanden forsvinder efter 12 - 13 mm er det en gipsvæg.
Gasbeton-vægge er rimelig skruefast.
apr 2006
Det er jeg bekendt med - men læs hvad jeg skriver: "Sjældent at der blev brugt gipsVÆGGE i 1969". Vist ikke mange vægge du er stødt på fra den tid ??
De startede med at lave loftplader hos DANOGIPS i 1968.
Mr. Bond
(Extømrer og tømmerhandler gennem 25 år)
;O)
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
Skal du bruge det høje rejs på taget til noget?
Alt din varme stiger jo lige til vejrs, og ud til fuglene!
Du bliver nødt til at klappe gipsplader op under bjælkerne, og så isolere samt at tætne der mellen bjælker og tag!
Gipsplader koster kun en 50ér skykket, og hvis det ikke skal ligne en million bagefter, er det da vejen frem! Det er da lige til at få drivis i nosserne at at skulle gå der ude her til vinter og rode med sagerne!
apr 2006
Har aldrig stødt på det her i Jydeland, førend midt-halvfjerdserne !!
;O)
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
jul 2007
Så har "ti tommelfingre" været i gang i dag, og Spaderne hænger fint på væggen ! Rigtige ravplugs er købt, og de holder !!! Har nærmest hængt i dem !! Mine spader skal saaaatme ik styrte ned - Læs...KATASTROFE !
Tror ik det er gips, lød dog sådan da jeg gik rundt og bankede...Tror nærmere det er en slags "træ-agtigt" skelet..hehe ?!?!?! MEN de hænger som de skal.
Mht. til den kære garage, så er der havlet ind med forslag til hvordan og hvorledes - Tusind tak for de mange svar og forslag, fedt, at sådan et forum her også kan bruges til "dumme spørgsmål" !!!!!
Har ikke helt afgjort hvad jeg gør endnu... har nok af ovenstående forslag at kunne gå i gang med
mar 2007
Lækker garage du har dig,- hvis du ikke allerede har fået den hjælp du behøver så er jeg stadig frisk, men jeg tror næsten Janus S. har skrevet det der skal skrives.
Mvh. Henrik
isolering af garage + Gipsvæg & Guitar