Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GØR-DET-SELV-VÆRKSTED.....
  • #1   7. apr 2010 øhh.... rettelse - MC-lift!! ikke til biler!!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   7. apr 2010 Tænker du højt? :o)

• #3   7. apr 2010 Den tanke har også tit strejfet mig, men tror du at folk kan kende forskel på dit og mit i længden? Jeg tvivler sgu lidt.

• #4   7. apr 2010 det tror jeg bestemt at der er rigtig mange der gerne vil brug... især hvis du har en fornuftig pris...

• #5   7. apr 2010 ja hvis det havde været i nærheden af mig , ville jeg synes det var fedt at kunne leje plads ved div maskiner jeg ikke selv har plads til , men som alt andet er det jo vanskeligt at finde det rigtige prisleje, så det kan betale sig for både ejer og lejer

• #6   7. apr 2010 egentlig ret nemt - ikke tilladt at medbringe egt værktøj medmindre det er meget specielt og ikke forefindes - samt tydelig markering af værktøj, så man hurtig kan ses hvis noget mangler når en plads forlades.
    Desuden er der konstant opsyn og forbrugsvarer afregnes til dagsprisen.

• #7   7. apr 2010 sonny : tror du er inde på noget væsentligt , der er godt nok mange der er skruppelløse !

• #8   7. apr 2010 Sandsynligvis, især hvis det er en der har forstand på mc selv!
    Men du skal ha lavet et sæt klokkeklare regler for hvad ting koster, antal personer der må stå på pladsen, priser på lån af værktøj, pris på håndværkerhjælp, alt har jo en pris især når der skal købes nyt igen!
    Det er en stor opgave, men det findes andre steder, Kbh, så selvfølgelig kan du også gøre det!

• #9   7. apr 2010 Hvad ville en god pris være?? Ved godt alt skal koste gratis, men der er jo udgifter der skal dækkes!! Bare kompressoren til sandblæseren koster 24kr/timen til strøm!

• #10   7. apr 2010 Jeg er i forvejen "ekspert" på EL og lejeprisen skulle ikke være på det enkelte værktøj - mere en samlet fast timepris med enkelte ekstraudgifter til de urimeligt dyre ting.
    Værktøj der ødelægges skal så bare erstattes istedet - vil også være mest rimeligt!

• #12   7. apr 2010 Det kræver jo at du er der når der skrues så, eller værkstedet i det mindste afleveres.. Det gad jeg ikke i længden.

Jeg legede engang lidt med tanken om at kombinere vinteropbevaring med "gør det selv værksted". Altså lave nogen aflåste rum til hver mc, og så et fælles rum, hvor der kunne skrues. Så kunne alle brugere have en kode til alarmen, og på den måde kunne man også holde lidt øje med hvem der var der hvornår. Men det blev sgu aldrig til noget.

• #13   7. apr 2010 jo, men nu har jeg jo selv en gammel cykel der skal gejles og det ville da være sjovere at være flere.
    Iøvrigt kunne jeg jo passe mit eget arbejde samtidigt - som udgangspunkt tænkte jeg kun at have åbent om aftenen - de fleste skal jo alligevel arbejde i dagtimerne.

Og der er trods alt MANGE mc'er i området!!

• #14   7. apr 2010 Jeg synes da bare du skal prøve.. Hvis du har alt grejet, så koster det jo ikke noget at starte det op..
    Det skal nok blive godt. Der er mange som ikke har muligheden for selv at skrue pga pladsmangel og manglende værktøj.

Prøv det!

• #15   7. apr 2010 Normalt har de steder det sådan at man betaler en pant for værktøjet og får så penge igen når værktøjet er afleveret i ok stand!
    Eller de lavede sedler på værktøjet, som man så skrev under på, og hvis de ikke var ok eller væk, fik man en regning på det, som man betalte inden man tog sin bil med, eller iflg aftale! (og er du flink blir du fucket i anus).
    Vinkelslibere kostede f.eks. 10,- i timen, skiven købte du ved siden af og den var så din!
    Mekanikerhjælp kan jeg ikke huske hvad kostede, gratis var det ikke!
    Så var der timepris på leje af plads,leje af lift, leje af CO2 svejser, ingen leje for at lade bilen stå til næste dag, kun hvis du ikke kom så kostede det. Åbningstiden var fra kl 08.00-21.00.

• #16   7. apr 2010 Det tror jeg sagtens vil kunne fungere, du skal måske som ved alt andet være lidt kritisk med hvem du lukker ind, men langt de fleste er vel fornuftige mennesker.??
    Jeg har selv haft min mc på vinteropbevaringsværksted ( godtnok et langt ord ) nå, men det var ved en anden bruger herinde og det fungerede perfekt, jeg fik en nøgle til værkstedet og kunne så skrue når det passede mig, kanon service, flinke mennesker..

• #17   7. apr 2010 Men når du snakker udlån af f.eks. drejebænk kunne jeg forestille mig der nemt kan opstå konflikter om hvad der er korrekt brug, ødelagte ting, vedligehold osv. selv på en arbejdsplads med faglærte er der MEGET forskel på hvordan folk behandler tingene..

• #18   7. apr 2010 det har du ret i, Bertil - men havde faktisk tænkt på det. Netop drejebænken kunne man så leje sig ind på, HVIS man enten kunne dokumentere kendskab eller lade mig gøre det! Ligeledes med min testbænk til generatorer!!
    Kan man ikke selv svejse, så kan jeg også lejes til at gøre det.

<der vil altid være nogle "udefinerbare" situationer uanset hvor godt man havde tænkt sig om!!

• #19   7. apr 2010 Jeg synes det lyder som en god ide, men sørg få at få takstfastsat alt. Jo, gu vil du miste et stykke værktøj af og til, men det er intet at regne mod det vrøvl du kan få med folk om afregninger.

Her er et tip: tag fat i et af auto-gør-det-selv værkstederne i et andet geografisk distrikt - så har de ingen konflikter ved at give dig en stribe priser for jeje af plads, lift, værktøj mm. Hvis du kommer med en stang wienerbrød eller en fredagsbajer, så fortæller de formentlig gerne hvordan de prissætter.

Og nu bliver jeg upopulær:-)

Tag nu nok!!!!!! hos mekanikeren betaler folk 400-450 + moms for en times arbejde plus en ret høj reservedelspris. Regn med at de glade amatører kan arbejde i det halve tempo, og giv dem så en fair pris, det skulle efterlade dig med et fint timebeløb.

Jeg synes sgu det lyder som en fed ide.

• #20   7. apr 2010 Thorkild. Jeg går med de samme tanker. Knægten brændte værkstedet ned i beg. af februar, så jeg er i fuld gang med at renovere mit maskinhus så det kan bruges til værksted mm. har allerede købt div. lifte og dækapperater, værktøj etc. Men der er sgu lang vej før jeg får alt det erstattet som brændte. Men der er mange der har spurgt om man kan leje sig ind på værkstedet, både til biler og Mc. Det er sgu nok ikke noget man bliver millionær på, men jeg har det lidt ligesom dig, der er hyggeligere når der andre mens man skruer, og en kold pils bliver der nok også tid til.
    Naiv. Ja måske, men mon ikke de mennesker der kommer sådan et sted, kender forskel på mit og dit. Jeg stoler på alle til det modsatte er bevist.
    Bare se at komme i gang...

• #21   7. apr 2010 Knud. Nu skal du huske Charlie kl. 23.20. ALLO ALLO

• #22   7. apr 2010 Hej Knud - du har læst mine tanker smiley

Ideen kom efter at jeg ikke bruger mit værksted ret meget mere, men synes at de investeringer til udstyr ligeså godt kunne betale sig selv hjem.
    Desuden er der ingen gør-det-selv-værksted her i området og der er rigelige MC-ister.
    Jeg har næsten alle muligheder i værkstedet, undtagen malearbejde og jeg har jo masser af tid til at kritisere hvad andre laver!! hehe....

• #23   7. apr 2010 Eller en der har brugt så lang tid på sin mc at han økonomisk set ligeså godt kunne ha sat den på autoriseret værksted, træls for ham! (lærepenge)

• #24   7. apr 2010 lige præcis, Peter!! Hyggen ved at være flere, samtidig med at udgifterne bliver betalt!!
    Jeg tror også det bedste om folk og tror at de fleste respekterer andres ejendom. Dog kender jeg også den med at have en skruetrækker i lommen, som ikke er min, men det sker jo ubevidst - som regel.....

• #25   7. apr 2010 ALLAN: Har du brugt for meget tid på din MC??

Jeg har ikke og kommer aldrig til at bruge FOR meget tid på den!!

Hver gang jeg har brugt 5 timer og 200 spir på at skifte 4 skruer som er rustne er jeg glad over at de nye skinner!!

• #26   7. apr 2010 Skriv når du er i gang, så kigger fruen og jeg ned og lejer en skruetrækker. Med mindre du kan bestikkes med en pils.
    Griner

• #27   7. apr 2010 Det sidste års tid har jeg brugt for meget tid, så lige nu er jeg lidt træt af det hele! Lidt ret har du da, men det skal være billigt, og bedre end standard, hjemme polerede rst unbrako hoveder osv.......

• #28   7. apr 2010 lige netop smiley er ved at gejle min ged, men havde da været sjovere hvis der var en at snakke med imens og evt hjælpe hinanden.

• #29   7. apr 2010 Jeg må ned og besøge dig en dag! Er det en seriøs drejebænk den der, kan den tage noget spån eller hva?
    Den sidste jeg stod ved hed ø1400x6000 med 100 HK ved alle RPM:)
    Mvh Allan

• #30   8. apr 2010 synes det er en super fed ide, bare se at komme igang ;o)

ps. rimlig vild kompressor du har dig, 16kw?

• #31   8. apr 2010 Peter T: Næsten - 15KW skruekompressor - ellers kan den ikke følge med til sandblæseren!

• #32   8. apr 2010 Allan R: Nej, ganske almindelig lille drejebænk - kan ikke huske målene.

• #33   8. apr 2010 Jeg overvejede det også på et tidspunkt.
    Havde 150m2 til overs på værkstedet.

Det endte med at jeg delte det op så jeg har 4 lejere med hver deres bås i et stort lokale. Det er ikke en overskudsgivende ide, men god...
    Alle kender alle og umiddelbart har vi ikke oplevet problemer med dit og mit... Tværtimod snakker vi om fællesbrug af større værktøj og maskiner...

Indrømmer gerne at min egen del er aflåst i forhold til fællesrummet...
    Men, det er nu mere af praktiske årsager og ikke pga. mistro til dem der lejer pladserne.

Men, det er nu hyggeligt at man er nogle stykker der står og skruer.
    Vi ligger lige op til en MC-klub og deres klubaftener ender tit inde hos os i stedet ;O)

• #34   8. apr 2010 Synes det er en kanon ide. Kunne man ikke lave det som en slags klub med kontingent osv. Så det er em kendt skare af personer.

• #35   9. apr 2010 God ide, Alfons Å!!!

Kommentér på:
GØR-DET-SELV-VÆRKSTED.....

Annonce