799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ulovlig kørsel Ulovlig kørsel

Hejsa folkens :=
Ny her på forummet og mcgalleriet generelt.
Jeg bor i Århus, er ved at tage kørekortet og har afsluttet den sidste kørsels time på vejen. Skal derfor nu vente på teori/køre-prøven. Så efter mit bedste gæt bliver det først om 3 uger jeg kan køre lovligt.
Problemet er at jeg har købt en cykel (GS500) og bare vil ud og køre. Så mit spørgsmål er:
Hvis man kører uden kort, vanker der så andet end en bøde på 5000kr fra politiet, eller kan de også indrage andet? Plus, vil forsikringen gå igennem selvom man ikke har kortet, her tænker jeg på ansvar.

Mvh Anders Berg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovlig kørsel
  • #1   2. aug 2007 Problemet er hvis du kører en ned...kan godt din din ansvar dækker i første omgang, men derefter kan de lægger sag an mod dig og kræve en million erstatning afhængig af personel og materiel skaderne...kørte selv efter første kravlegårdstime....Så derfor skal jeg ikke være for moralsk....men hvis muligt så lad være...der er for dumt, og jeg var selv dum i hovedet

• #2   2. aug 2007 Jo man kan godt forsikre den uden kørekort...det gjorde jeg ihverfald.....

• #3   2. aug 2007 Hmm, underligt. Men dvs du kører også uden kortet?
    Det er bare på udfyldningsformularen der står man skal skrive kørekortnummer. Og jeg har jo bilkørekort så vil det ikke være nok med det nummer? Man kan jo sige at de teoretisk kan være ligeglad med om jeg har mc kort eller ej.. Oder was?

• #4   2. aug 2007 Okay, så det de rent faktisk mener med køre kort nummer, er bare ens nuværende.. Tak for de MEGET hurtige svar smiley

• #5   2. aug 2007 jeg har aldrig skrevet mit kørekortnr på noget som helst, hverken ved indreg. eller noget..

• #6   2. aug 2007 Men jeg synes ikk man skal kører uden mc kort, og slet ikk forsikring, hvis du kører en ned uden for sikring, så er du bare på røven.. det afdrag resten af livet..

• #7   2. aug 2007 Nej jeg har fået kortet for 3 år siden........men kørte inden jeg fik kortet.....det letteste er ikke at have cyklen til rådighed, men man tager kortet smiley

• #8   2. aug 2007 hmm, det er GF der spørger efter det

• #9   2. aug 2007 Hehe, fuck mand der er mange der gør det. Men ja i har ret det er dumt. Kan også være det ikke bliver til noget, også selvom jeg bor udenfor byen. Jeg har bare kriller i kroppen så det gør en ting. Men det er der sikkert også mange andre der har haft og blevet på den rigtige side af loven.

• #10   2. aug 2007 Gider ikke diskutere straf, der er lige så mange gisninger som der er mennesker, men man kan sagtens forsikre(eje) et hvilket som helst køretøj uden at have et kørekort - no sweat - det gør min datter, og det gjorde min gamle mor:-)

• #11   2. aug 2007 Tænk lige over du sikkert ha betalt dit kort.

Hvis kørelæren fnder ud af du kører uden kort, kan han sagtens smide dig af holdet. Uden du får pengene igen

• #12   2. aug 2007 du kan sagtens have mc og få den forsikret. jeg var selv i samme situation og forhørte mig lidt om det. Din forsikring dækker ikke skader og lignende hvis du ikke har kørekort. dvs du styrter og cyklen rammer en der blir handicappet for livet. så er det dig der skal betale erstatning. Det var sådan jeg fik det forklaret. og jeg rørte ikke biken de 3 uger der gik derefter. så det vil jeg også anbefale dig at lade være med

• #13   2. aug 2007 Hvis du ellers har kørekort til bil, så tror jeg nok du kan snuppe GS'eren på en lille tur uden den store risiko Den første tur er uforglemmelig og følelsen med kriller husker jeg også godt.

• #14   2. aug 2007 Kære ven, gør som du føler for. Men kører du mine børn ned, eller ind i mig. Såå.... Ville jeg ikke være i dine sko..

You´r life. Derfor DINE valg ;o)

• #15   2. aug 2007 Ser det på denne måde: Du har kortet om ganske kort tid - lad dog være med at risikere et liv i økonomisk ruin!!!

Dit forsikringsselskab vil HELT SIKKERT trække dig i retten, og afkræve dig hver en krone som du forvolder i skade, hvis du er så uhelldig at crashe.
    Og som sprit-ny MC'er er der nok lidt større risiko for at du snubler...

• #16   3. aug 2007
    Ansvarsforsikringen dækker, og har ikke lovhjemmel til at komme efter dig bagefter.

Kaskoforsikringen dække ogsår, hvis du kan påvise at skaden ikke skyldes manglende kørefærdighed.
    ( eks. et dyr der løber ud foran dig, eller olie på vejen )

Kommentér på:
Ulovlig kørsel

Annonce