{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Cyklen gav et ordenligt smæld? {{forumTopicSubject}}

God aften gutter smiley

jeg har her til aften været ude og køre en tur... på et tidspunkt kommer jeg til et Super duper lappet stykke asfalt, hvor i der var et styk hul og en uendelig mængde skod lapper. Jeg ser self hullet og undviger, i det som jeg undviger rammer jeg en lille kant i asfalten.. og cykle giver et gevaldigt smæld? efterfølgende er jeg kommet hjem og kan konstatere at min forgaffel under kraftig påvirkning synker.. ryger tilbage til udgangspunkt.. og synker et par Cm ned igen.. da jeg absolut ingen "mekanisk forstand" har spørger jeg jer? skal det tages som en utæt forgaffel/støddæmper?

God aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cyklen gav et ordenligt smæld?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #1   19. apr 2018 Der er normalt næsten ingen øvre grænse for hvor mange tæsk en forgaffel kan tage før den fejler - og en sikker indikation af at den er i stykker, er at olien render ud.

    Indtil da, ville jeg ikke være bekymret.


  • #2   19. apr 2018 Det er normalt, at fjedrene komprimeres - springer retur i ukomprimeret leje og atter komprimeres lidt grundet den vægt, de belastes med af cyklens vægt smiley

  • #3   19. apr 2018 Olien render ikke ud.. og den sveder heller ikke, bemærkede dog at den er begyndt at pive ved kørsel ind på vænget... (asfalten er frostskadet og hullet som en si)?? tænkte bare det måtte have noget med hinanden at gøre... Suk..

    Tak for hurtig svar alligevel smiley


  • #4   19. apr 2018 Hvis den ellers opfører sig som den plejer og rebound også er som den plejer så kør



  • #5   19. apr 2018 Jeg må se imorgen efter arbejde... om alt er som det skal være, det undre mig bare det smæld også at den piver efterfølgende ved kørsel på ujævn vej.. (: den har aldrig sagt en lyd der minder om den piven der er opstået efter det smæld..

    det er en 06 R6, om det siger noget i don't know smiley


  • #6   19. apr 2018 Er det forhjulslejet?

  • #7   19. apr 2018 Det aner jeg ikke? Min mekaniske viden er ikke til mere end jeg som regel betaler ved kasse et, men interessen er stigende smiley

  • #8   19. apr 2018 Tænker som Johnny det kunne være forhjulslejet - eller måske en sten der har kilet sig fast et sted mellem bevægelige dele (bremsekalibrerne?) og det var det smæld du hørte?

  • #9   19. apr 2018 Fedt med inputs! Jeg må prøve at se mht sten, om ikke andet må den på værksted smiley

  • #10   20. apr 2018 Nej, nej, nej. Hvis det er en detalje som de ovenstående foreslår, så send den endelig ikke til et værksted. Ihvertfald ikke før du selv har ledt godt og grundigt efter fejlen. Og der er jo nok sket et eller andet. Eftersom du hører "lyde" som du ikke hørte inden omtalte køretur.
    Du risikerer at værkstedet skifter hele cyklen ud, hvis du overleverer den med beskeden: "Den siger en pive-lyd..."
    (Det er gas. Men ikke KUN gas...)


Kommentér på:
Cyklen gav et ordenligt smæld?

Annonce