1.153 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Går pludselig ud og på 3 cylinder. Går pludselig ud og på 3 cylinder.

Jeg har en fin Honda CB 350 Four fra '75. Den går kun halvt/engang imellem på den ene cylinder. De tre andre går fint. Der er nye tændrør på. Det hjalp lidt. Platinerne er slebet friske igen og ser fine ud. Tændrøret bliver vådt når den ikke tænder på den. Men når vi tager tændrøret ud og tjekker gnister den fint. Men udstødningen bliver heller ikke altid varm. Vi prøvede så at bytte om på tændrørs hætterne. Det skal lige siges at det er cylinder 4 den halter lidt på. Så tog vi tændkablet fra cylinder 1. (De deler jo tændspole og tænder samtidig) Men det gav ingen forskel. Vi havde ellers mistægt et dårligt tændkabel eller fejl i tændspolen.
Når jeg køre på den er det nogle gange som om den gerne vil rykke afsted, men ikke rigtig kan. Som om cyl. 4 engang imellem køre med. Og hvis jeg så f.eks. køre 6km, så går den bare pludselig ud (Det er lidt forskelligt hvor langt jeg skal køre) Så kan jeg f.eks. ikke starte den på EL starter, selv om den køre fint og hurtig rundt. Men jeg kan for det meste godt løbe den igang.

Hvad dælen kan problemet være? Tak for hjælpen. =)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går pludselig ud og på 3 cylinder.
  • #1   16. jun 2007 Kunne godt lyde lidt som om, at den ikke har nok kompression på Cyl.1.
    Prøv evt. at tage luftfilter af og tvangsfodre karburator 1 med dieselstart eller et lille skvæt benzin.


  • #3   16. jun 2007 Tjaeeee, dårlig kompression eller druknet tændrør. Som du selv skriver bliver tændrøret vådt. Kan skyldes at karburatoren står forkert.

  • #4   16. jun 2007 Der er kun en løsnig på dit problem !

    nye tændspoler, kabler og tændrør og evt. skift den gamle platin tændning ud med elektronisk tændning.

    du kan få delene biligt på www.klasmo-bikes.de

    Husk at dit tændnings og el sysstem er over 30 år gamelt der kommer ikke særlig god gnist på det.

    havde en gang en cb 750 fra 1978 med 836 ccm stempler da jeg skiftede de originale tænspoler blev det til hel ny kværn med mere power.

    hilsen Kenneth.


  • #5   16. jun 2007 Vi har målt komression'en. Og den er fin. Jeg prøver lige at bytte nogle af tændrørene om. Håber det hjælper. Vi har også mistængt karburatoren for at stå forkert. Men jeg har ikke rigtig noget grej til at tjekke det. Eller hvordan kan jeg gør det?

    Det er lidt svært at tvangsfodre den med benzin/diesel start da alle 4 karburatore kun har et luftfilter og så sidder der en sort tragt som sidder mellem alle karburatore og luftfilteret. =) Men jeg ser om jeg ikke kan finde en løsning. Evt. en lille slange hen til karburatoren så de andre ikke får noget af det gode. smiley


  • #6   18. jun 2007 Så prøvede jeg med et nyt tændrør idag. Ingen forskel. Jeg har lagt mærke til at lige før den rammer 6.000RPM så trækker den rigtig godt - så går den på alle 4. Og så når den rammer går den på 3 igen. Den har også nogle andre små punkter over 6.000rpm. Men kan ikke lige at køre med så mange omrd. når den ikke går ordenlig. Så jeg vil prøve med en anden tændspole da jeg vil mene den fejl kun kan være elektronisk. Hvas siger i?

Kommentér på:
Går pludselig ud og på 3 cylinder.

Annonce