Går pludselig ud og på 3 cylinder. Går pludselig ud og på 3 cylinder.
Jeg har en fin Honda CB 350 Four fra '75. Den går kun halvt/engang imellem på den ene cylinder. De tre andre går fint. Der er nye tændrør på. Det hjalp lidt. Platinerne er slebet friske igen og ser fine ud. Tændrøret bliver vådt når den ikke tænder på den. Men når vi tager tændrøret ud og tjekker gnister den fint. Men udstødningen bliver heller ikke altid varm. Vi prøvede så at bytte om på tændrørs hætterne. Det skal lige siges at det er cylinder 4 den halter lidt på. Så tog vi tændkablet fra cylinder 1. (De deler jo tændspole og tænder samtidig) Men det gav ingen forskel. Vi havde ellers mistægt et dårligt tændkabel eller fejl i tændspolen.
Når jeg køre på den er det nogle gange som om den gerne vil rykke afsted, men ikke rigtig kan. Som om cyl. 4 engang imellem køre med. Og hvis jeg så f.eks. køre 6km, så går den bare pludselig ud (Det er lidt forskelligt hvor langt jeg skal køre) Så kan jeg f.eks. ikke starte den på EL starter, selv om den køre fint og hurtig rundt. Men jeg kan for det meste godt løbe den igang.
Hvad dælen kan problemet være? Tak for hjælpen. =)
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Prøv evt. at tage luftfilter af og tvangsfodre karburator 1 med dieselstart eller et lille skvæt benzin.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
nye tændspoler, kabler og tændrør og evt. skift den gamle platin tændning ud med elektronisk tændning.
du kan få delene biligt på www.klasmo-bikes.de
Husk at dit tændnings og el sysstem er over 30 år gamelt der kommer ikke særlig god gnist på det.
havde en gang en cb 750 fra 1978 med 836 ccm stempler da jeg skiftede de originale tænspoler blev det til hel ny kværn med mere power.
hilsen Kenneth.
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 16
Det er lidt svært at tvangsfodre den med benzin/diesel start da alle 4 karburatore kun har et luftfilter og så sidder der en sort tragt som sidder mellem alle karburatore og luftfilteret. =) Men jeg ser om jeg ikke kan finde en løsning. Evt. en lille slange hen til karburatoren så de andre ikke får noget af det gode.
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 16
Går pludselig ud og på 3 cylinder.